mooie zomer in Kenia - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Tessa Janssen - WaarBenJij.nu mooie zomer in Kenia - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Tessa Janssen - WaarBenJij.nu

mooie zomer in Kenia

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tessa

01 September 2010 | Kenia, Nyeri

Lieve allemaal,

Net weer thuis na een heerlijke drie weken Kenia. Barry is meegegaan om het project Upendo te bekijken. Inmiddels zijn er weer een aantal kleine lieve kids bijgekomen die ook al weer helemaal zijn geacclimatiseerd aan de andere kinderen en de huismoeders. Toch altijd grappig te zien hoe ze druk en ‘wild’ binnenkomen en dan zo snel zich aanpassen en heerlijk spelen en gnieten. Kinderen zijn zo veerkrachtig!

Zo is een van de nieuwe meiden de kleine Joy. Joy is een klein meisje (ongeveer jaar of 6 oud, heel moeilijk te schatten) met een meervoudige handicap, ze is erg achter in haar lichamelijke en geestelijke ontwikkeling. Toen ze binnenkwam kon ze letterlijk weinig tot niets. Door de inzet van de huismoeders, vrijwilligers en andere kids kan ze nu alleen eten en een beetje lopen. En ipv slaan en bijten lacht ze nu vrolijk naar de andere kids. Mooi om te zien. Verder ook geweldig om te zien hoe de kinderen steeds meer uitgroeien tot zelfstandige sterke kids. Dat is zo gaaf.

Dit bezoek aan Kenia stond ook in het teken van de opening van de nieuwbouw, dat is nl erg nodig. Het huidige huis is te klein, veel te klein! Maar helaas heb ik het tehuis nog niet kunnen openen en zijn de kids nog niet verhuist…. Het is een typisch geval van T.I.A. This is Africa! Alles gaat hier op een ander tempo en je moet er letterlijk bovenop zitten. Maar het is wel bijna af, haha, maar de ‘bijna’ is nu al maanden zo. Maar het einde is nu echt in zicht. De vrijwilligers hebben wederom een groot deel geschilderd (dank aan Siobhan, Ineke, Janneke, Eva, Dexter en Auke die er waren toen ik er was en aan alle vrijwilligers voor hen!!!) Samen met de plaatselijke bevolking hebben ze het huis weer dichter gebracht naar de opening! Hopelijk is het binnen een paar weken compleet af, en kunnen de kids over. Dan ga ik in de herfstvakantie terug om het officieel te openen, dat is nl een hele happening in Kenia! Je moet dan echt het hele dorp en alle kennissen etc uitnodigen, en natuurlijk ontvangen met een rijkelijk maal, heb er nu al zin in! De kids vragen ook steeds vaker wanneer ze gaan verhuizen, ze zijn er erg bij betrokken.

Verder hebben we ook ditmaal leuke dingen gedaan met de kids, van uitjes naar Greenhills (speeltuin en zwembad) tot een heuse eendags- safari met de hele bubs, dat was heerlijk. Mijn vriend was ook mee ditmaal en ik was heel blij hem aan ‘mijn’ kids voor te stellen, dit is nl een groot deel van mijn leven, mis ‘mijn’ kids nu dan ook weer enorm, maar weer aftellen voor de komende keer, de opening, dan gaan mijn ouders waarschijnlijk mee, dat zou heel mooi zijn!

Ik zal een paar foto’s bijvoegen van de bouw, de kids en voor de verhalen over Upendo en van de vrijwilligers, check:

www.upendocentre.org. En mocht je ook een steentje willen bijdragen, sponsoring (eenmalig of van een kind) is altijd zeer welkom. Rek nr. ABN AMRO 59.63.47.596
Stichting Upendo Children’s Centre in Maastricht.

Liefs Tessa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Salama! In Juli en Augustus 2006 heb ik voor het eerst in mijn vakantie vrijwilligerswerk gedaan in een weeshuis in Thika, Kenya. Dit is mij zo goed bevallen dat ik besloten heb terug te gaan en ditmaal voor langere tijd. Ik wilde mijn eigen weeshuis opstarten. Zo gezegd zo gedaan, in feb 2006 was het Upendo Children's Centre geboren! Er wonen momenteel 25 kids, voor meer informatie check www.upendocentre.org Momenteel pendel ik tussen Nederland en Kenya. Op mijn website kun je al mijn belevenissen volgen. Voor foto's moet je zijn op www.tessajanssen.com Liefs Tessa

Actief sinds 09 Juni 2006
Verslag gelezen: 394
Totaal aantal bezoekers 119994

Voorgaande reizen:

10 Juli 2006 - 30 November -0001

Kenia

Landen bezocht: