wederom een geslaagde week!! - Reisverslag uit Thika, Kenia van Tessa Janssen - WaarBenJij.nu wederom een geslaagde week!! - Reisverslag uit Thika, Kenia van Tessa Janssen - WaarBenJij.nu

wederom een geslaagde week!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tessa

08 Augustus 2006 | Kenia, Thika

Hallo allemaal!

Iedereen die denkt dat ik bruin gekleurd terugkom moet ik teleurstellen, juli is de koudste maand in Kenia dus heel veel zon heb ik nog niet gezien. Wel af en toe en dan is het ook gelijk heel heet! Maar ik ben hier natuurlijk niet voor de zon maar voor de kids!

Vorige week hebben Anouk en ik 2 wc-brillen gekocht voor CRC, dat zit een stuk prettiger voor ons en de kids. Ook hebben we 19 kussens met sloopjes gekocht en de kids waren door het dolle heen! "Look at my pillow, look at mine!!!" Echt heel schattig. Nu gaan we ook nog matrascovers kopen als we die kunnen vinden.

Maar wat heb ik de afgelopen week nog meer gedaan. Allereerst zijn we met de nieuwe vrijwilligers, Anouk en Marian, en 2 Nederlandse jongens (Tom en Rik, doen een project met kleine boeren hier in Thika) op een korte safari naar Samburu geweest. Samburu is de plaats en die stam waar de ' white massaai' zich afspeelt. Wederom een geweldige tijd gehad. We sliepen in tentjes tussen de olifanten en leeuwen in het midden van het National Park. Echt heel apart, zeker als je, zoals ik, 's nachts heel vaak naar het toilet moet! Maar, Anouk en ik zijn onderhand ervaren 'wildplassers' aangezien de natuur beter oogt dan menig toilet hier! Haha!
Op mijn vorige safari had ik al 4 van de 'big5' gezien maar in Samburu heb ik ook nog eens een luipaard gezien, dus; Big 5 completed!!
De safarigroep was erg gezellig, met ons vijven en de safariman Peter en zijn neef Steve. 's Avonds te lang bij de tent zitten kletsen onder een adembenemende sterrenhemel en elkaar goed leren kennen. Met Anouk ook heel veel lol gehad, ik ga haar echt missen als ik terug naar Nederland ga....
Overdag weer heel veel dieren gezien, olifanten, leeuwen, luipaard, zebra's, dikdiks, vogels, giraffen, etc... dus echt heel erg geslaagd!

Gisteren weer en iets serieuzer programma, Kibira. 's Ochtends hebben we eerst weer een aantal voedselpakketten gemaakt en toen met de matatu naar Nairobi, van daaruit met een bus naar de sloppenwijk waar we door de 'Kamsheg' werden opgehaald. Met z'n alle zijn we weer langs een aantal heel arme gezinnen geweest. Voornamelijk gezinnen waarvan de ouder(s) ernstig ziek zijn. We werden door de mensen weer zo gastvrij onthaald, dat is ongelooflijk. Ik wilde ook heel graag terug naar een moeder die kanker heeft en een scan nodig heeft. Vorige keer heeft ze een grote indruk op mij achtergelaten. Ik heb haar via de jongens van 'kamsheg' het geld gegeven zodat ze vandaag al naar het ziekenhuis kan voor de scan. Dan maar hopen dat alles goed blijkt te zijn, of althans behandelbaar. Ik heb mijn email uitgewisseld met de chairman van de 'kamsheg' zodat hij mij op de hoogte kan houden. Misschien kan ik dan ook wat helpen met sponsoring bij een eventuele behandeling. we wachten af..
Weer te veel lieve kids gezien tussen de puinhopen, toch weer even slikken hoor. Toch met een goed gevoel weggegaan, ook omdat ik nu via de mail met de 'kamsheg' in contact kan blijven.

's Middags met Anouk naar het vliegveld gegaan omdat een vriendin van haar, Sara, hier een tussenstop had. Wat verhalen uitgewisseld, lekker wat gedronken en toen weer terug naar Thika. Maar dat gaat moeilijker dan verwacht! Eerst van het vliegveld naar Nairobi en van daar met de matatu naar Thika. Alleen wees de buschauffeur ons de verkeerde richting voor de matatu's! Daar liepen we dan in het donker in Nairobi stad. Geen 'mzungu' te zien want die waren allemaal zo slim niet 's avonds naar buiten te gaan daar het blijkbaar niet de meest veilige stad is. Toch hebben we ons geen minuut onveilig gevoeld en liepen we vrolijk door de stad op zoek naar de matatu, misschien zijn we een beetje naïef!! Haha, was wel een leuke ervaring, wat een drukte daar zo 's avonds, allemaal verkeer, honderden mensen, wel heel apart!

Nu zijn we weer veilig in Thika. Morgen gaan we met de kids naar 'Bluepost', die speeltuin voor een dagje uit en donderdag nog eens naar de Constructionsite om te zien of het geld van anouk goed besteed wordt. Anouk had nl. ook een week gesponsord.

Zo, mijn einde in Thika komt in zicht, en hoezeer ik jullie allemaal ook mis, ik wil nog niet weg!!!! Het voelt zo goed om eindelijk eens iets voor anderen te kunnen doen, plus daarbovenop de prachtige omgeving hier... Ik voel me hier gewoon helemaal thuis.
Maarja, 'all good things come to an end'.... .....maar ik kom zeker terug!!!!!
Tot snel allemaal, in levende lijve,

Oja, er staan weer nieuwe foto's op: www.tessajanssen.com

Veel liefs Tessa

  • 08 Augustus 2006 - 12:16

    Marina Vd Bos:

    Hoi Tessa,
    Leuke foto's heb je! En tja, natuurlijk is Sjon een fotomodel!! Das namelijk 'ons' ventje, zoals Grisson die van jou (las ik net)! Wij noemden hem in het begin Sjon, uit een geintje, maar ook om serieus verwarring met grote John te voorkomen. Dit is eigenlijk langzaam een gewoonte geworden, die wij wel leuk vonden en altijd erg hilarisch werd als ook de Kenianen de naam overnamen. Als je meer foto's hebt, zou ik het heel leuk vinden als je er na thuiskomst een paar kan doormailen!
    Groetjes Marina,
    Namens ons alle 3 (MCM) www.mcminafrika.tk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Salama! In Juli en Augustus 2006 heb ik voor het eerst in mijn vakantie vrijwilligerswerk gedaan in een weeshuis in Thika, Kenya. Dit is mij zo goed bevallen dat ik besloten heb terug te gaan en ditmaal voor langere tijd. Ik wilde mijn eigen weeshuis opstarten. Zo gezegd zo gedaan, in feb 2006 was het Upendo Children's Centre geboren! Er wonen momenteel 25 kids, voor meer informatie check www.upendocentre.org Momenteel pendel ik tussen Nederland en Kenya. Op mijn website kun je al mijn belevenissen volgen. Voor foto's moet je zijn op www.tessajanssen.com Liefs Tessa

Actief sinds 09 Juni 2006
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 120077

Voorgaande reizen:

10 Juli 2006 - 30 November -0001

Kenia

Landen bezocht: