going back! - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Tessa Janssen - WaarBenJij.nu going back! - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Tessa Janssen - WaarBenJij.nu

going back!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tessa

24 Augustus 2006 | Nederland, Maastricht

Hallo allemaal!

Deze keer een berichtje vanuit Maastricht, want ik ben al weer 'n week of 2 thuis. Zoals jullie in mijn vorige bericht konden lezen wilde ik niet terug naar Nederland, had gewoon het gevoel nog lang niet klaar te zijn in Thika. Er is zoveel te doen, en allemaal heel dankbaar werk, je voelt je echt nuttig! De kinderen van CRC zijn ook geweldig, je krijgt er zoveel energie van, die kids te zien ravotten, werken, spelen. En ook zoveel liefde, gewoonweg fantastisch!!

Dus, eenmaal thuisgekomen heb ik de beslissing genomen terug te gaan!!! Voor een aantal maanden dit keer. Ik had op mijn werk een jaar onbetaald verlof gevraagd. Helaas is dit te duur dus heb ik ontslag genomen... Ik heb mijn hele leventje dus op z'n kop gezet en ga, zodra er een vervanger is gevonden op mijn werk, weer terug naar Thika!!! Voor onbepaalde tijd,waarschijnlijk tot kerst ofzo. Het enige probleempje nu is dat ik helemaal niet gespaard heb. Mijn verblijf in het weeshuis kost me elke maand 250,- euro met kost en inwoning en dan ook nog mijn vaste lasten thuis, dit alles zonder inkomen... ach ja, ik ga er gewoon voor, ik kan het zo zeker een maand of 4 uithouden en ik ga doen wat ik wil dus mij hoor je niet klagen!!!

Wat nu wel vervelend is is dat ik geen projecten finanieel kan ondersteunen zoals ik in de zomer wel kon doen. Daarom ben ik nu op zoek naar bedrijven en instellingen voor een evt. sponsoring voor projecten daar. Heb al wat kranten en bladen aangeschreven. Als iemand van jullie iets weet of ideeën heeft dan hoor ik het graag!! Mijn rekening nr.(628791704 ovv Kenia) voor Kenia staat ook nog steeds open voor het geval iemand zelf nog wat geld wil doneren. Zoals jullie in de zomer hebben gemerkt gaat alle geld rechtstreeks naar het doel, er blijft niks hangen omdat ikzelf alles mocht inkopen en besteden. Ik vond dat ideaal.

Ik weet niet wat de toekomst gaat brengen, weet alleen dat het goed voelt en dat ik dit moet gaan doen!!! Ik ga ervoor!!!!
Ik kan haast niet wachten alle kids weer te zien, terug te gaan naar Kibira slums en mijn 'favoriete' lijmsnuivertjes weer eten te kopen...

Ik zit in gedachten al daar!!!!

Ik houd jullie op de hoogte,

Liefs Tessa

  • 25 Augustus 2006 - 08:07

    Peter:

    Geweldig dat je weer naar Thika gaat. Je gaat er helemaal voor en dat is lovenswaardig.
    We zullen je hier missen, maar zullen in gedachten bij je zijn.

    Houd ons hier wel op de hoogte, zodat we je belevenissen in Kenya kunnen volgen.

    Liefs van Peter

  • 25 Augustus 2006 - 10:06

    Bernie:

    Hoi Tessa, je hebt me gisteren uitgebreid verteld over je reis en je toekomstplannen. Ik vind het super tof dat je dit doet en heb veel respect voor je!! Ik ga proberen of ik je bij de sponsoring kan helpen.
    Liefs Bernie

  • 25 Augustus 2006 - 19:41

    René:

    Ik ga ook zeker volgen hoe je het gaat doen daar. Sinds ik je gisteren heb leren kennen. Veel succes alvast!!!

  • 27 Augustus 2006 - 07:42

    Fred:

    Hoi Tessa,

    Ik hoorde gisteren van jou live het verhaal in de pub. Je keuzes, je ideaal, en zag ook je minder onrustige ogen.
    Nu lees ik op de site je verhaal en ik heb enorm veel respect voor je keuze. Dit soort mensen hebben de mensen daar nodig. Een ideaal waarover velen denken, doe jij!
    Ik wens je veel liefde en wijsheid toe. Als ik je op een of andere manier kan helpen, hoor ik het graag.
    Met veel respect en een warme omhelzing, Fred

  • 28 Augustus 2006 - 10:46

    Thessa:

    Hoi!

    Wat een mooie keuze... Super!

    Heb misschien een idee hoe je aan financieen kunt komen. Zelf ga ik in oktober via VSO naar Nigeria en zit dus zelf een beetje "in het wereldje" en hoor wel 'ns wat.

    Mail me anders even op thessabrongers@hotmail.com want het zou geweldig zijn als je niet door zoiets idioots als geld gebonden bent tijdens je goede werk!!

    Veel succes en sterkte gewenst sowieso!!

  • 30 Augustus 2006 - 08:03

    Marietje:

    heej tessa.
    echt super leuk dat je,je verhaal op een site hebt gezet dat wij lekker mee kunnen genieten.
    ik vind het echt lief wat u doet...
    ik ben hartstikken jaloers vo0ral dat u al die kleine kindjes mag vast houden en mee troetelen. echt geweldig.
    ik hoop dat u een leuke tijd door brengt in kenia veel plezier ....
    kusjes marietje

  • 30 Augustus 2006 - 08:05

    Wij:

    Heey Mvr. Janssen...
    Leuke site!
    Schattige foto's...

    Groetjes van Ons

  • 30 Augustus 2006 - 08:33

    Harald:

    Heej Tessa,
    leuk je gisteren even te spreken en je enthousiasme te zien. Kan hier nergens een emailadres ontdekken, dus hierbij het mijne: ludwig-drummer@hotmail.com
    Seeya soon!

  • 30 Augustus 2006 - 09:02

    Linda:

    Haaii Tes!
    Ik vind het een dapper besluit van je! Volg je hart...dat weet je...
    En je weet het van volgend jaar hè... Suc6!
    kus linda

  • 30 Augustus 2006 - 16:15

    Joan:

    Heej Tes,
    Echt super dat je weer terug gaat! Heel veel succes daar en ik hoop dat je weer een aantal doelstellingen kunt bereiken
    Kus Joany

  • 31 Augustus 2006 - 08:04

    Jeroentje 2d:

    leuke site ik heb er ook eentje www.jeroenduitske.web-log.nl

  • 31 Augustus 2006 - 22:32

    Tiny:

    Bij het lezen van je ervaringen komen zoveel gedachten bij me op, het is zo herkenbaar voor mij. De dankbaarheid, het plezier van mensen in het leven ondanks hun "armoede", de safari tochten, het gevoel dat je inzet en energie echt belangrijk is. Tessa ik wens je heel veel sterkte bij je volgene keuze. Je gaat ervoor en dat is hartverwarmend om te lezen. Heel veel wijsheid en plezier toegewenst.
    Ik blijf je berichten volgen misschien hoef ik nu zelf minder vaak een boek over Afrika te lezen.
    Blijf schrijven. Groetjes Tiny

  • 01 September 2006 - 09:36

    Marsida, Shirin:

    Leuke site juf !!

  • 01 September 2006 - 18:16

    Di-Paolo Bjorn:

    Hallo Tessa.
    Wanneer ik de mail op school gelezen had, kon ik me moeilijk voorstellen waarom je alles in werk stelt om terug te gaan naar Thika. Als ik de foto's zie, dan begrijp ik alles. Ik wens je dan ook heel veel succes in Thika. Echt waar Tessa, JIJ maakt echt verschil voor die kinderen en dat kan je zien aan de dankbare gezichtjes ! !

    Heel veel succes

    Veel groetjes
    collega Bjorn

  • 08 September 2006 - 09:58

    Jamie B.:

    Hee Meis,

    Hartstikke geweldig dat je je het lef hebt om je hart te volgen en tegelijkertijd de levens van zoveel kindjes daar raakt - respect! Ik wens je enorm veel succes toe voor dit tweede deel van je avontuur. Ben erg benieuwd dus zal je site regelmatig in de gaten houden..

    Dikke kus,
    Jamie.

  • 11 September 2006 - 06:16

    Gerdi En Kim:

    Hoi Tessa,
    we hebben al veel over je gehoord via Anouk. Leuk dat je binnenkort weer terug komt! Wordt zeker gezellig, tot snel!
    Liefs ons

  • 12 September 2006 - 12:25

    Anton Keurentjes:

    Ga er voor. Ik zal aan je blijven denken!

    Liefs Anton

  • 15 September 2006 - 11:08

    Erik:

    Hé Tes,
    Vorige week even afscheid genomen; ik heb je foto's gezien en snap je helemaal, maar ik snapte het al na mijn Soweto-ervaring, dus mijn zegen heb je en ik wens je heel veel plezier daar en hou je aanbod zeker warm!!
    Groetjes xx Erik

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Salama! In Juli en Augustus 2006 heb ik voor het eerst in mijn vakantie vrijwilligerswerk gedaan in een weeshuis in Thika, Kenya. Dit is mij zo goed bevallen dat ik besloten heb terug te gaan en ditmaal voor langere tijd. Ik wilde mijn eigen weeshuis opstarten. Zo gezegd zo gedaan, in feb 2006 was het Upendo Children's Centre geboren! Er wonen momenteel 25 kids, voor meer informatie check www.upendocentre.org Momenteel pendel ik tussen Nederland en Kenya. Op mijn website kun je al mijn belevenissen volgen. Voor foto's moet je zijn op www.tessajanssen.com Liefs Tessa

Actief sinds 09 Juni 2006
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 120085

Voorgaande reizen:

10 Juli 2006 - 30 November -0001

Kenia

Landen bezocht: