Druk druk....... Ik wil pole pole!!!!! - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Tessa Janssen - WaarBenJij.nu Druk druk....... Ik wil pole pole!!!!! - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Tessa Janssen - WaarBenJij.nu

Druk druk....... Ik wil pole pole!!!!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tessa

16 Maart 2007 | Nederland, Maastricht

Lieve allemaal!

Ja hoor, ik ben niet van de aardbodem verdwenen maar heb het gewoon erg druk gehad de afgelopen weken! En, zoals iedereen die lang is weggeweest misschien wel begrijpt had ik even tijd nodig om te acclimatiseren, mis Kenya gewoon enorm en had weinig behoefte aan veel gedoe en drukte, wilde vaak liever alleen zijn of bij familie.... Maar ik ben momenteel weer druk aan het werk, (en dat voelt goed) heel druk zelfs want ik werk op de TEFAF en in John Mullins, heel veel uren in weinig dagen dus alvast mijn excuses voor het niet beantwoorden van smsjes etc maar volgende week zal ik mijn leven beteren en replyen!!!

Maar wat is er de afgelopen weken gebeurd?
Allereerst heb ik van de carnavals vereniging de Batavieren een hele mooie donatie gekregen van 1111,11 euro, dit hebben ze opgehaald voor mijn kindertehuis. Dit was geweldig!! Op het Vrijthof op carnavals maandag kreeg ik het bedrag overhandigd, zo goed, kijk voor de foto's maar op mijn site! Verder heb ik me als een stichting laten registeren bij een notaris en de kamer van koophandel. Ik heb nu een echte stichting voor het werven van fondsen voor Upendo Children's Centre. Daarna gelijk door naar de bank waar ik een rekening voor Upendo heb geopend dus als jullie willen doneren!!! Vorige week kreeg ik ook nog een prachtige donatie van een collega, Miriam en haar man Ronald, echt heel erg bedankt!

Nu dit allemaal vast lag kon ik eindelijk ook brieven schrijven naar de rotaryclubs en bedrijven voor sponsoring. Ook heb ik posters voor het werven van vrijwilligers opgehangen in Universiteiten en hogescholen, nu maar hopen dat mensen gaan reageren! Ik houd jullie op de hoogte.

Ik heb ook post pakketjes naar Upendo en naar CRC gestuurd, hopelijk komen ze aan, heb er foto's en cadeautjes ingedaan, was zo leuk om te maken!!!

Zoals jullie zien maak ik in Nederland veel minder mee dan in Afrika, daar waren de dagen zo vol en afwisselend, echt bizar wat een verschil! Hier werk ik wel hard en ben ik erg druk maar met hetzelfde elke dag, er gebeuren weinig spannende dingen en dat mis ik wel erg! Merk wel dat ik meer uitdaging in mijn leven wil, reizen, mijn kindertehuis perfect laten draaien en misschien wel een hele nieuwe baan, achja, ik zie het wel, komt tijd komt raad!

Heel veel liefs Tessa xxxxxxxxxx

  • 17 Maart 2007 - 12:20

    Peter:

    Hoi Tessa,

    we weten dat je het druk hebt. Vraag me soms wel eens af of je het niet TE druk hebt. Probeer ook een beetje aan jezelf te denken. Wel goed dat je alles nu geregeld krijgt. Kan ook niet anders dan vol lof zijn over je inzet en toewijding aan Upendo.

    Groetjes, Peter

  • 21 Maart 2007 - 10:02

    Rowan:

    ik vind het een toffe acktie ga er mee door.

  • 25 Maart 2007 - 22:02

    Tiny Maas:

    Hallo Tessa

    Je kijkt nu anders tegen het leven aan, de Afrika ervaring geeft je inderdaad een andere kijk op de gebeurtenissen hier. Maar hier gebeuren toch echt wel veel dingen, het is alleen veel bekender daarom niet meer zo de moeite waard om te beschrijven. Maar het is natuurlijk ook de vraag wat je wil zien? Je gedachten en toekomst is gericht op je project in Afrika en daar moet je nu op een andere manier vorm aan geven. Dat is inderdaad geen gemakkelijke klus. Ik ben heel benieuwd hoe het lukt om sponsors te vinden. Ik wens je veel kracht, geduld en wijsheid toe.
    Tot een volgende ontmoeting.

    Groetjes

  • 29 Maart 2007 - 15:23

    Danielle De Ree:

    Hallo Tessa,
    Nou ik denk niet dat je mij zult kennen, maar ik ben een 4e jaars leerling van het Porta Mosana college in gronsveld, ik ken jou wel van zien op school natuurlijk, maar goed, ik heb gehoord wat jij wilt doen voor deze kinderen van Mevrouw Janssen, mijn engels lerares. En ik vindt het echt top wat jij doet!!!

    Groetjes Danielle de Ree

  • 16 April 2007 - 22:43

    Leo:

    Hi Tessa,
    ik was op zoek naar mijn (jonge) nicht die zo juist een internationale danswedstrijd had gevonden en botste tegen jou weblog aan.
    Nieuwsgierig als ik ben........ ff kijken.

    Wat goed zeg, wat je allemaal doet.
    En als Nederland echt te saai wordt kom maar even naar Australie en Nieuw zeeland voor fondswerving, of vakantie, of gewoon nieuw avontuur.

    Maar vooral : Ga door met dingen doen die een uitdaging zijn en niet allemaal van te voren gepland.

    Good luck in Kenya,

    Een van mijn vrienden (nurses) in NZ wil binnenkort naar Afrika, die zal ik ook zeker even jouw weblog laten zien.

    Nu.... genieten van het mooie weer en geld inzamelen met jouw verhalen.

    Liefs,

    Leo
    kuifje@mail.com

  • 07 Mei 2007 - 14:16

    Roos Habets:

    Dag Tessa,
    De GHC-dag is voorbij en ik zou graag contact met jou hebben. Je kunt mij mailen op school of bellen naar school, dan bel ik terug.Dit is wel dringend.
    Groetjes Roos Habets

  • 08 Mei 2007 - 21:22

    Kevin Jeukens:

    he zoals u zelf al weet zijn we nu bezig op school met het regelen van de stage in kenia bij u te komen helpen ik hoop dat deeze actie door gaat en dat ik er zelf ook kan aan mee delen gr kevin en klas 3B

  • 08 Mei 2007 - 21:23

    Kevin Jeukens:

    he zoals u zelf al weet zijn we nu bezig op school met het regelen van de stage in kenia bij u te komen helpen ik hoop dat deeze actie door gaat en dat ik er zelf ook kan aan mee delen gr kevin en klas 3B

  • 11 Mei 2007 - 15:51

    Jan Bastiaens:

    Hoi Tessa,

    Klasse wat je doet. Ik heb wellicht een verrassing voor je kun je contact met me opnemen.

    Groetjes Jan Bastiaens

  • 11 Mei 2007 - 15:52

    Jan Bastiaens:

    Hoi stuurde je net een mail. een telefoonnummer is natuurlijk wel handig.

    06-24278122

    Groetjes,

    Jan Bastiaens

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Salama! In Juli en Augustus 2006 heb ik voor het eerst in mijn vakantie vrijwilligerswerk gedaan in een weeshuis in Thika, Kenya. Dit is mij zo goed bevallen dat ik besloten heb terug te gaan en ditmaal voor langere tijd. Ik wilde mijn eigen weeshuis opstarten. Zo gezegd zo gedaan, in feb 2006 was het Upendo Children's Centre geboren! Er wonen momenteel 25 kids, voor meer informatie check www.upendocentre.org Momenteel pendel ik tussen Nederland en Kenya. Op mijn website kun je al mijn belevenissen volgen. Voor foto's moet je zijn op www.tessajanssen.com Liefs Tessa

Actief sinds 09 Juni 2006
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 120071

Voorgaande reizen:

10 Juli 2006 - 30 November -0001

Kenia

Landen bezocht: