busu from Kenia - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Tessa Janssen - WaarBenJij.nu busu from Kenia - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Tessa Janssen - WaarBenJij.nu

busu from Kenia

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tessa

23 Februari 2009 | Kenia, Nyeri

Lieve allemaal,

Ben alweer een dikke twee weken in mijn vertrouwde Kenia, heerlijk!!!!! De kinderen groeien als kool, zien er gezond en gelukkig uit en lachen veel. Zelfs Ajub, mijn kleine schat die een jaar in het ziekenhuis had gewoond, en nooit kon lachen begint te praten en jaja, te lachen!!!!! Geweldig om te zien, dan smelt je gewoon!!!

Verder hebben we al veel gedaan, Kimm (een goede vriend die mee is) heeft gevoetbalt met de kids op school, we hebben de grond geegaliseerd voor de nieuwbouw in augustus en we zijn naar een steengroeve geweest. Dit maal staat het bezoek nl vooral in het teken van de nieuwbouw, en dan moet je netwerken natuurlijk!! Dus rijke mensen van hier ontmoeten, waaronder onze 'grote'(vooral qua omvang!!!) vriend van de steengroeve, slijm slijm, drankje hier drankje daar en vooral veeeel lachen!! Haha, nee hoor, is best heel leuk, alleen anders, beetje maffia achtige taferelen, kijk steeds rond of Al Pacino ergens opduikt!! Verder waren we in Nairobi bij de CEO van de Board of NGOs, ivm registratie en kregen we een uitnodiging voor een cocktailparty, met als special guest de vice president, best wel stoer toch! Ook staat er nog een lezing bij de Rotary op de planning dus dat netwerken gaat ons tot nu toe goed af!!!

Verder ben ik hier natuurlijk voor de kids! Mijn 22 prachtige lieve kids! Vorig weekend zijn we met z'n alle naar Aberdere geweest, een wildpark hier vlakbij. Veel dieren gezien, hellas geen olifanten, ze waren er blijkbaar in overvloed en wij zagen maar niets, zijn echt ongelooflijk blind geweest, hoe mis je nu een olifant!!!! Gisteren met alle kids Nyeri Hill beklommen, de kleintjes met de bus, andere lopend en sommige zelfs rennend (Kimm is een Mzungu Mzimu!!!) op de heuvel heb je een practig uitzicht, lekker gespeeld, gepicknickt en gelachen! Genieten die kids, ik dus ook!!!! De drie huismoeders zijn ook schatten, zijn zo lief en de kids luisteren goed en zijn beleefd, fijn om te zien! Ook naar ons luisteren ze goed en ze rennen op onsaf met grote brede lach als ze ons zien, de kids genieten van de aandacht en stralen, voel me happy!!!

We hadden ook gezelschap van Mark, een arts in opleiding van Oxford die in een nabijgelegen ziekenhuis volunteerwok doet. Leuke kerel. Hij is ook bij de Wachira familie blijven slapen dus 's avonds bij het kampvuur waren de heren Kimm en Mark lekker in de weer met droge engelse humor, haha! Ook weer te veel sterren gezien, de hemel is hier zo helder. Maar nog meer sterren hebben we gezien in Masai Mara, waar we echt hebben genoten. We zijn letterlijk (niet gelogen!!!) door een kudde van zo'n 100 olifanten gereden, bizar gewoon. Verder cheetas gezien die aan het jagen waren en natuurlijk heel veel leeuwen. 's avonds met de Masaai om het kampvuur, heerlijk simpel leven daar maar zo heerlijk!!!!

Kenia is ook heel tegenstrijdig, en ons verblijf hier ook. Van luxe in het Greenhills hotel (waar Kimm in ruil voor 1001 horecatips goede prijzen heeft weten te regelen zodat we af en toe in luxe van de jaren 60, hahaha, kunnen slapen) tot wassen in een teiltje water. Vooral dat laatste natuurlijk, we zijn in Kenia!!! Mijn voeten zijn dan onderhand ook zo vies dat ik ze niet meer schoon krijg en mijn haren voelen aan als stro, voel me zoooo aantrekkelijk, hahaha! Maar da's onzin, heb veel belangrijkere zaken waar ik me druk over moet maken, corruptie, rekeningen aan de ene kant en daarnaast mijn prachtige kids. Daar doen we het voor, en dat is zo dankbaar. ik geniet!!!

Veel liefs Tessa

  • 23 Februari 2009 - 15:46

    Angela:

    Heeii Tessa,
    Weer helemaal super om wat van je te horen! haha kon dit berichtje van je echt niet missen:P
    Je doet het geweldig!! Ik bel je snel, geef de kids een hele dikke knuffel van me en doe de familie Wachira maar de groetjes! Tot snel
    Kus Angela

  • 23 Februari 2009 - 16:39

    Danielle:

    Heee Tes,

    Heerlijk om weer een berichtje van je te lezen. Wou dat ik bij je was, maarrr moet nog even geduld hebben. Gelukkig houdt de tam tam in Thika me helemaal op de hoogte en snappen ze maar niet waarom ik er niet bij ben haha! Geef alle kids maar een dikke knuf. Enjoy de rest v je verblijf en zie je de 7e weer.

    Kus Daan

  • 25 Februari 2009 - 12:21

    Angeline:

    Lieve Tessa

    Een dikke kus van papa en mij op je verjaardag.
    Maak er maar een leuk feestje van met de kinderen. Ik verheug me op de foto's.

  • 25 Februari 2009 - 12:25

    Papa:

    Lieve Tessa,

    Ook van mij natuurlijk proficiat vandaag met je verjaardag in Nyeri. Moet heel apart zijn om die daar te vieren. Maak er een leuke dag van.
    Liefs,
    papa

  • 26 Februari 2009 - 12:17

    Marieke:

    Nog van harte met je verjaardag! Ben je lekker verwend door de kinderen?
    Ben erg benieuwd naar de ontwikkelingen van het nieuwe huis.
    Ga zo door!

    Liefs Marieke

  • 05 Maart 2009 - 17:56

    Rowan:

    Heey leuk die berichtjes, ik mis het wel. Fijn dat alles goed gaat daar in Kenia. Ik wens jullie veel succes met het bouwen van het nieuwe weeshuis. En ik zal ook nog probeeren wat bij elkaar te verzamellen, want alle kleine beetjes helpen.

    groetjes aan den kins en iedereen

    gr, Rowan

  • 05 Maart 2009 - 17:57

    Rowan:

    Heey leuk die berichtjes, ik mis het wel. Fijn dat alles goed gaat daar in Kenia. Ik wens jullie veel succes met het bouwen van het nieuwe weeshuis. En ik zal ook nog probeeren wat bij elkaar te verzamellen, want alle kleine beetjes helpen.

    groetjes aan den kins en iedereen

    gr, Rowan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Salama! In Juli en Augustus 2006 heb ik voor het eerst in mijn vakantie vrijwilligerswerk gedaan in een weeshuis in Thika, Kenya. Dit is mij zo goed bevallen dat ik besloten heb terug te gaan en ditmaal voor langere tijd. Ik wilde mijn eigen weeshuis opstarten. Zo gezegd zo gedaan, in feb 2006 was het Upendo Children's Centre geboren! Er wonen momenteel 25 kids, voor meer informatie check www.upendocentre.org Momenteel pendel ik tussen Nederland en Kenya. Op mijn website kun je al mijn belevenissen volgen. Voor foto's moet je zijn op www.tessajanssen.com Liefs Tessa

Actief sinds 09 Juni 2006
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 120086

Voorgaande reizen:

10 Juli 2006 - 30 November -0001

Kenia

Landen bezocht: