Pap-project - Reisverslag uit Thika, Kenia van Tessa Janssen - WaarBenJij.nu Pap-project - Reisverslag uit Thika, Kenia van Tessa Janssen - WaarBenJij.nu

Pap-project

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tessa

19 Juli 2006 | Kenia, Thika

Hier ben ik weer voor de tweede keer vandaag! Was toch weer in de stad dus dan maar gelijk van de gelegenheid gebruik maken om iets te schrijven.

Ik ben nl. net de ingredienten voor het pap-project gaan kopen en heb ook nog meer zakken met eten gekocht voor de andere leerlingen (voor de warme maaltijd tussen de middag.)
Ik had vorige week al met de headmaster van de school gesproken en hij heeft mij gisteren een briefje gegeven met de te halen producten. Meel, bonen, rijst, papmix, en nog veel meer. Dit haal je hier niet in zakjes bij de supermarkt maar in hele grote zakken van 90 kilo(!) bij een grote markt. Ik ben om 3 uur de kids van school gaan halen en daarna met Nelson met de 'boda boda' naar de markt gebracht. Deze mark bestaat uit een hele boel grote opslagruimtes en stapel en stapels met zakken rijst enz. In totaal heb ik vandaag al 12 zakken van 90 kilo gekocht en op het einde van de maand koop ik nog eens een grote hoeveelheid.

Ik wil alle mensen die mij, en dus de school, gesponsord hebben nogmaals heel hartelijk bedanken, de headmaster was zo blij met onze hulp!!!

Ik leer echt al goed onderhandelen hier, ik kreeg op alle zakken korting waardoor ik nog 2 extra zakken kon kopen. Deze zakken werden precies gewogen op een ouderwetse weegschaal en op een hele grote houten kar gelegd. Twee jongens duwden deze kar toen naar de school toe. Nelson en ik zijn gelopen en hebben de headmaster de zakken overhandigd, hij was heel erg dankbaar!
Het is zo fijn om zelf het eten te kopen en zo te zien dat het gedoneerde geld allemaal goed terecht komt! Ik heb natuurlijk ook foto's gemaakt maar heb nu niks bij me om ze te uploaden, dit volgt!

Verder heb ik nog meer goed nieuws!!!!!!
Ik sponsor sinds vandaag een jongetje uit CRC. Elke maand betaal je dan een bedrag dat rechtstreeks naar zijn rekening gaat. Dit geld kan hij dan gebruiken om later de middelbare school van te betalen of evt. college. Verder heb je als 'sponsor' ook het recht zelf dingen van het geld te laten kopen, bijv. nieuwe schoenen of verjaardagskadootjes. Deze hele week had ik al een favorietje (zijn allemaal schatjes maar deze springt er voor mij echt uit!), een jongetje van 5 jaar oud, genaamd Grisson. Grisson is een heel vrolijk mannetje en loopt elke dag aan mijn hand naar school. De hele weg zingt hij liedjes en op school wordt ik overladen met kusjes en knuffels. Dit is gewoon zo'n lief en vrolijk mannetje. Ik was dan ook heel blij dat ik hem kon sponsoren! Op de foto van het ontbijt is hij het 4de jongetje van links met de blauwe beker!
Ik zal snel nog een leuke foto van hem op de site zetten!

Het is bijna etenstijd, ga weer richting huis. Haha, nu ik dit zo typ realiseer ik me dat CRC inderdaad al als 'thuis' aanvoelt. Het is zo bijzonder dat je in zo'n korte tijd in zo'n stadje opgenomen wordt en je er zo gaat thuisvoelen. Vind het ook heerlijk om alleen door de straten hier te lopen, ken al heel veel lokale mensen, het voelt echt goed hier!

.....Maar ik kom wel weer naar Maastricht toe hoor!!!

Veel liefs Tessa xxxxx

  • 19 Juli 2006 - 21:41

    Miranda:

    Hey lieverdje!!!
    Ik ben eventjes bij Harold om jouw site eindelijk eens te checken. Wat een leuke verhalen! Om jaloers op te worden. Wij vertrekken morgen naar France, ook heel leuk natuurlijk. Totaal niet te vergelijken... Ik mis onze dates sjat. En jij??? Vast niet he met al die leuke drukte om je heen. Geniet ervan lief vriendinnetje en laat snel weer wat van je horen. Love you, dikke kusss van Miranda en ook veel groetjes van Erik xxx

  • 23 Juli 2006 - 09:35

    Je Nichtje Lisanne:

    ben blij dat je het sow gezellie hebt maar ik mis je ook hoor dus naar Maastricht moet je zkkr trg komen de kids zien er ook allemaal sgattig uit liefs je nichtje

  • 23 Juli 2006 - 13:33

    Jos En Tiny (onderburen):

    volgen je papproject met veel aandacht, hopenlijk laat je na vijf weken allemaal dikkertjes achter voor de temperatuur hoef je niet naar maastricht terug want ook hier is het bloedheet we wensen je veel succes en nog een paar weken genieten jos en tiny

  • 23 Juli 2006 - 15:51

    Thessa:

    Hoi!

    Kwam toevallig David tegen waardoor ik van jouw avontuur hoorde. Super leuk! Als 't goed is vertrek ik zelf binnenkort voor 2 jaar naar Nigeria, dus ik zou bijna zeggen "what's in a name?" ;-) Maar super dat je dit doet en heel veel plezier verder! Een bijzondere ervaring zo te horen!

    Ciao, Thes

  • 23 Juli 2006 - 20:45

    Pep:

    Ey Tess, wilde je ff laten weten dat ik heel erg trots op je ben voor wat je daar allemaal doet. Ongelofelijk eigenlijk, als je het vergelijkt met berichtjes van vakantiekaarten uit Margrat, Salou of ja, zelfs vanuit Le Grau du Roi. Tessa, je doet het toch maar. Wat een waanzinnige verhalen. Zo te horen heb je het in ieder geval goed naar je zin. Het klinkt misschien idioot, maar kan Grisson voetballen? Zo ja, dan wil ik (en Babs!) hem en zijn vriendjes namens de leerlingenraad een originele MVV-Derby Star bal opsturen. Maar dat doen wij wel onder één voorwaarde; dat 'ie over een jaar of 12, als hij een beetje kan ballen zijn handtekening zet onder een contract bij MVV. Deal? Maak het hem maar duidelijk.

    Groetjes, Pep

  • 25 Juli 2006 - 09:13

    Leon S:

    Hey Tessa, ik hoorde op de verjaardag van Rachelle van je site dus ik was wel benieuwd. Geweldig wat je allemaal doet en ook heel leuk dat we je op deze manier een beetje kunnen volgen. we krijgen hier zo ook wel een klein beetje een indruk hoe het daar gaat maar ik geloof dat je pas echt een goede indruk krijgt als je er zelf tussenin staat. Tessa heel veel sterkte en plezier daar en petje af voor wat je in je vakantie allemaal voor het goede doel doet. xxx en tot snel Leon S

  • 27 Juli 2006 - 12:15

    Patrick:

    Hi Tessa

    heb een reactie geplaatst maar op je eerste bericht denk ik i.p.v. het laatste. Beetje stom. Maak er maar een Belgenmop van

    Groetjes

    patrick

  • 27 Juli 2006 - 12:36

    Miriam En Rachelle:

    Hallo Tessa,
    het is bijna onwerkelijk om te zien, wat jij daar in Kenia doet. Petje af! Wat we ons wel nog hebben afgevraagd is hoe jij dat doet met een witte rok? Blij om te horen dat het goed met je gaat! Veel liefs en tot over een paar weken.

  • 27 Juli 2006 - 12:56

    Hola Cosa Linda!:

    Zo zouden de Cubanen je noemen! Ik ben sinds gisteravond terug in NL. Het is natuurlijk bewolkt hier, maar ga morgen weer weg naar Oostenrijk, dus niks te klagen! Cuba was te gek! Ga zo de fotos downloaden..mmh en n nieuwe bikini kopen! Ik mail je morgen ff en de kids daar zijn gezegend met je! Heb gister trouwens naast een Keniaan in het vliegtuig gezeten, meteen verteld dat mijn beste vriendinnetje daar de kindjes aan het helpen was, vond ie natuurlijk super!Dikke Kus van Sas!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Salama! In Juli en Augustus 2006 heb ik voor het eerst in mijn vakantie vrijwilligerswerk gedaan in een weeshuis in Thika, Kenya. Dit is mij zo goed bevallen dat ik besloten heb terug te gaan en ditmaal voor langere tijd. Ik wilde mijn eigen weeshuis opstarten. Zo gezegd zo gedaan, in feb 2006 was het Upendo Children's Centre geboren! Er wonen momenteel 25 kids, voor meer informatie check www.upendocentre.org Momenteel pendel ik tussen Nederland en Kenya. Op mijn website kun je al mijn belevenissen volgen. Voor foto's moet je zijn op www.tessajanssen.com Liefs Tessa

Actief sinds 09 Juni 2006
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 120010

Voorgaande reizen:

10 Juli 2006 - 30 November -0001

Kenia

Landen bezocht: