even rustig aan! - Reisverslag uit Thika, Kenia van Tessa Janssen - WaarBenJij.nu even rustig aan! - Reisverslag uit Thika, Kenia van Tessa Janssen - WaarBenJij.nu

even rustig aan!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tessa

01 Augustus 2006 | Kenia, Thika

Hallo allemaal!

De laatste paar dagen heb ik heerlijk kunen uitrusten. De andere vrijwilligers waren naar Mombasa en ik was alleen met de kids. Dacht nog dat ik het druk zou krijgen maar naast het vroege opstaan voor de school had ik de hele dagen bijna voor mezelf!
Zaterdag kwamen nl. de kinderen van de st. Patricksschool opruimen en schoonmaken in CRC dus had ik ook die middag voor mezelf omdat het huis al te vol was. Gelukkig was de safariman Peter nog in Thika dus die heeft mij, samen met Nelon, mee uit lunchen genomen. We gingen naar een soort keet met een aantal stoeltjes en grote gevilde geiten en runderen aan haken in de vitrine. De heren bestelden 'Nyama Choma',(gegrild geitenvlees). We kregen echt letterlijk een supergrote poot van en geit aan tafel die aan tafel zelf in stukjes werd gesneden. Toen kwamen ze langs met een karaf water om je handen te wassen en konden we aanvallen, met je handen natuurlijk! Echt heel erg lekker, vegetarisch worden is voor mij dus geen optie!

Gisterochtend, in de spits, ben ik met Anthony, een van de boardmembers, naar Nairobi airport gereden om daar en nieuwe vrijwilligster, Anouk op te halen. De hele weg terug naar Thika heben we alleen maar ziten kletsen, echt heel gezellig, is een superleuke meid! Gisteren heb ik haar het stadje laten zien en aan iedereen die ik hier heb leren kennen voorgesteld. Wel 6 keer hoorden we dat we zusjes moesten zijn, haha, zelf zien we het niet zo maar dat was wel grappig! Qua denken enzo zitten we ook echt op een lijn, dus qua karakter zouden we zeker zusjes kunnen zijn! Vanavond komt er wer een nieuw meisje. Ik ben best wel en beetje jaloers, Anouk blijft nog 4 maanden, wil ik ook!!!!! Haha. Is hier gewoon veel te veel te doen.
Dadelijk gaan we dekbedovertreken en kussens kopen voor de kinderen en gisteren heb ik de headmaster de laatste bijdrage voor het papproject gegeven zodat hij straks, als ik weg ben, zelf nog ingredienten kan kopen.

Vanavond gaan we met Nelson een nieuw plan opstellen voor de komende tijd, wat we waar gaan doen. Zelf wil ik heel graag naar Kibira terug en we gaan ook weer naar slopenwijken in Thika met voedselpaketten. Verder zullen we de komende tijd ook veel in CRC zelf zijn want de vakantie hier begint deze week dus zijn de kids veel thuis.

Ik vermaak me nog steeds prima, ondanks dat de douche, ook na heel veel schrobben vanochtend, niet echt schoner wordt! Nee, het leventje is hier erg leuk, het geeft je nl. zoveel voldoening. Je kunt met heel weinig geld (naar onze maatstaven) en een positieve instelling zoveel doen hier, is echt super, kan ik iedereen aanraden!!!!

Ik zal snel weer foto's uploaden van de safari.

Veel liefs

  • 02 Augustus 2006 - 12:48

    Miloek:

    Hoi Tess,
    Ik kijk elke dag even of er al een nieuw verhaal uit Afrika op de site staat. Ik vind het geweldig wat je daar doet en ik geniet van je verhalen!! Keep up the good work.
    Heel veel groetjes van hieruit!
    Mark, Miloek, Devin & ??

  • 04 Augustus 2006 - 14:59

    Hettie:

    Lijkt me geweldig leuk waar je bent je enthousiasme steekt aan!!!!!

  • 04 Augustus 2006 - 22:12

    Ed:

    Als ik niet beter wist zou ik denken dat je op vakantie was!

  • 05 Augustus 2006 - 19:24

    Afra ( Vriendin Van Marleen ):

    Hallo Tessa
    Ik kijk regelmatig om te zien of er weer een nieuw verhaal is.Ik ben zelf ook al eens in Zuid-Afrika geweest en jouw foto's en verhalen zijn herkenbaar.Leuk dat je zo positief bent en daarom zo kunt genieten van deze simpele dingen. Zelf maak ik straks in oktober een rondreis door Zimbabwe, Botswana, Namibië en het westen van Zuid Afrika.Door jouw verhalen en foto's kom ik al helemaal in de stemming.
    Ik wens jou nog een hele fijne tijd bij de kindertjes in Kenia.
    Zie uit naar de volgende fotoserie!!

  • 06 Augustus 2006 - 10:20

    Anja:

    Dank je voor je enthousiaste verhaal. Wat is het snel voorbijgaan. We hebben wel een goed idee hoe en wat je daar doet.Nog een week geniet en zet je nu een blijvend fonds voor het weeshuis op? liefs

  • 06 Augustus 2006 - 17:33

    Miranda:

    Lieve supervriendin van me! Ik zit nu even bij mijn ouders achter de pc, heb nog steeeeds geen internet. Mijn ouders zijn enorm trots op jou (ikke natuurlijk ook hoor!), ook al kennen ze je nog niet echt. Maar die foto's hebben we net samen bekeken en we zijn allemaal enorm onder de indruk. Zo knap van je! Ik was heel blij met je kaartje. Dat heb ik je al gesmst. Ben blij dat we goed contact hebben kunnen houden. Dat betekent echter niet dat ik je niet gemist heb! Ik ben heel blij als je volgende week weer gezellig en veilig terug bent. Voor jou zullen die gevoelens, begrijpelijk, heel dubbel zijn. Maar meis; we slepen je er doorheen! Ik hou van je sjat. Geniet er nog even van en tot gauw xxxx PS ook een dikke kus voor dat enorm schattige sponsorkindje van je

  • 07 Augustus 2006 - 18:40

    David:

    he schoonheid, hier vanuit een regenachtig maastricht eff zeggen dat ik zeer trots op je ben, en dat ik niet kan wachten om die film van al je belevenissen te zien, verders hier alles top! succes nog en hou vaan dich!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Salama! In Juli en Augustus 2006 heb ik voor het eerst in mijn vakantie vrijwilligerswerk gedaan in een weeshuis in Thika, Kenya. Dit is mij zo goed bevallen dat ik besloten heb terug te gaan en ditmaal voor langere tijd. Ik wilde mijn eigen weeshuis opstarten. Zo gezegd zo gedaan, in feb 2006 was het Upendo Children's Centre geboren! Er wonen momenteel 25 kids, voor meer informatie check www.upendocentre.org Momenteel pendel ik tussen Nederland en Kenya. Op mijn website kun je al mijn belevenissen volgen. Voor foto's moet je zijn op www.tessajanssen.com Liefs Tessa

Actief sinds 09 Juni 2006
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 120021

Voorgaande reizen:

10 Juli 2006 - 30 November -0001

Kenia

Landen bezocht: