afscheid....ik zal niet gaan huilen ;-))) - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Tessa Janssen - WaarBenJij.nu afscheid....ik zal niet gaan huilen ;-))) - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Tessa Janssen - WaarBenJij.nu

afscheid....ik zal niet gaan huilen ;-)))

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tessa

15 September 2006 | Nederland, Maastricht

Lieve allemaal,

Allereerst wil ik jullie heel erg bedanken voor alle lieve, positieve reacties die ik van jullie heb ontvangen, erg leuk om te lezen en te horen.

Momenteel ben ik alweer 5 weken terug in Maastricht en heb bijna alles weer geregeld voor vertrek terug naar Thika. Ik ga terug voor ongeveer een half jaar en misschien zelfs langer als ik dat financieel kan bolwerken! Hopelijk kan ik vertrekken op 27 september, dit ligt nog even aan mijn school, of ze voor deze tijd een vervanger vinden... duim dus maar voor me!!!

Het zoeken van sponsoren wil helaas nog niet zo goed lukken, pffff..... heb veel bedrijven aangeschreven maar heb amper reacties terug gehad ;-( Ik heb met mijn vader op mijn 'www.tessajanssen.com' site een speciale pagina aangemaakt voor sponsoren, waar ik de logo's van de bedrijven opzet die mij sponsoren, dus als jullie nog een bedrijf kennen dat reclame nodig heeft en mij wilt sponsoren, laat het me weten!!!!

Jullie, als lieve 'particulieren' steunen me echter wel heel goed, heb van een aantal mensen weer mooie bijdrage ontvangen, hiervoor heel hartelijk dank, ook namens CRC!!!!

Verder zal ik woensdag 20 september met Miranda achter de bar gaan staan, dansen, zingen....(!!haha, uuuhh alleen cocktails maken en schenken dan maar??!) in cafe 'ma van Sloun' voor een tropische cocktailavond. De vriend van Miranda is zo lief om van de opbrengst van de cocktails een deel te doneren aan CRC, dus;
drink, drink, drink for charity!!!!!

Met mijn mentorklas heb ik ook nog een aantal dingen gepland voor sponsorbijdragen te krijgen dus hopelijk kan ik CRC met een mooi bedrag verblijden!

Maar dan komt toch ook echt mijn afscheid in zicht, ik zal jullie allemaal heel erg gaan missen, zal raar zijn niet meer de pub in te kunnen lopen en een praatje te maken, ook verjaardagen en belangrijke gebeurtenissen van familie en vrienden zal ik moeten missen (Ed, ik zal aan je denken als je 50!!! wordt), wat voor mij heel moeilijk zal zijn van tijd tot tijd. Ik zal zeker met jullie blijven mailen, houd me op de hoogte van jullie levens zodat als ik terug kom ik geen enkele, lees; geen enkele ;-), roddel heb gemist, hahaha!

Aangezien ik natuurlijk nooit van iedereen in de komende 2 weekjes persoonlijk afscheid kan nemen houd ik een feestje!!!
Dit is op zaterdag 23 september in 'John Mullins Irish pub' in Maastricht. Aangezien ik zelf heel hard aan het sparen en werken ben om mijn eigen verblijf te bekostigen kan ik jullie niet allemaal van gratis drankjes voorzien.. hopelijk begrijpen jullie dit. Verder zal ik ook een grote pot neerzetten voor sponsorbijdragen.

Jaja, je hoort het goed, moet je zelf je drankjes betalen en ook nog eens sponsoren als je wilt, haha, wat een feestje!!!!
Toch hoop ik vele van jullie te zien om afscheid van te nemen, ik zal beloven niet te gaan huilen ;-)

Heel veel liefs,

tot de 20ste of 23ste!!!

Dikke kus xxx Tessa

  • 15 September 2006 - 18:53

    Peter:

    Hey Tessa,

    natuurlijk komen we afscheid van je nemen. Je gaat natuurlijk niet definitief weg (dat hopen we met zijn allen natuurlijk), maar we nemen toch even afscheid van je. We begrijpen natuurlijk dat je ons geen drankjes kan aanbieden tijdens je afscheidsfeestje. Als we je niet direct kunnen sponsoren, dan kan dat toch op zijn minst indirect.

    Je vraagt ons om je op de hoogte te houden van alle roddels, maar wij willen natuurlijk ook op de hoogte gehouden worden van jouw belevenissen in Kenia. Regelmatig even een kort verhaaltje plaatsen dus.

    Groetjes,
    Peter

  • 18 September 2006 - 10:51

    Marleen:

    Ik zal proberen op zaterdag afscheid te komen nemen. Ik heb mijn emailadres doorgegeven en verwacht op de hoogte te worden gehouden
    tot zaterdag
    Marleen

  • 20 September 2006 - 12:05

    Tim:

    Hallo Tessa,
    U was een leuke Juff.
    Wel jammer dat u weg gaat maar we zien u wel het volgende jaar ;) Tot zien

    Groetjes , timvandevenne 1a

  • 20 September 2006 - 12:05

    Chantal Wijand:

    hey mevrouw janssen veel plezier in kenia we zulle u gaan missen ook al hebben we maar een paar lessen gehad van u veel groetjes chantal wijnands 1a (K)(K)(K)

  • 20 September 2006 - 12:08

    Joris Boosten:

    hoi tessa janssen veel plezier in kenya groetjes van joris

  • 20 September 2006 - 12:08

    Scylla Neyt:

    Heei tessa met mij Scylla je engels leerling.
    veel plezier nog daar en hopeluk veel geluk doeg -xxx- Scylla!

  • 20 September 2006 - 12:10

    Monique Prickaerts 1a:

    Ik vind het jammer dat u weg gaat, ik vind u een hele goede en leuke en aardrige juf! Ik wens u heel veel plezier in kenya... Tot volgend jaar... xx Monique...

  • 20 September 2006 - 12:10

    Scylla:

    we zullen je heel erg gaan missen ik tenmisten wel :p
    1a

  • 20 September 2006 - 12:11

    Hejj Tessa:

    heel veel plezier en hopelijk zie ik je nog eens xXx ..

  • 20 September 2006 - 16:38

    Marsida En JOy 1B En 1C:

    eeJhh teSsaa
    eCht jammer maar wel tOf dat u dat vOor diej kiindere deoii kuZiieJj jOykeen Marsiidaa

  • 20 September 2006 - 18:43

    Aziz Ezzarhou 1b:

    ik ben met uw eens dat u die arme kinderen helpt

  • 20 September 2006 - 18:50

    Aziz Ezzarhou Uit 1B:

    uw bent een hele lieve juf en aardige juf u bent echt de aardigste juf die ik tot nu heb gehad
    en ik wens u veel sucses in kenya en de groeten en ik hoop dat u de volgende jaar weer op onze gezellige school werk krijgt en dat u mijn mentor bent wel voor de hele jaar u best doet voor die lieve kinderen

  • 21 September 2006 - 19:40

    Kirsten:

    JUff Tessa k zal je heel erg.. missen...
    en heel erg veel plezier
    in kenia
    -xx-

  • 22 September 2006 - 07:21

    Fabio 2a:

    heel veel suc-6 in afrika groete fabio

  • 22 September 2006 - 09:40

    Aart:

    Hey Tessa

    Aart hier, één van die 2 Belgen in Ma van Sloun :) Bedankt voor het mixen van die lekkere mojito woensdagavond!
    Zoals beloofd heb ik je website gelinkt aan mijn blog (aartbol.blogspopt.com). Hopelijk levert dit wat extra aandacht (en wie weet cash) op voor je project: Belgen zijn nl heel sociaal geëngageerd, haha. In elk geval heel veel succes!

    Groetjes

  • 22 September 2006 - 09:44

    Aart:

    Sorry voor deze verkwisting van webspace, maar juist is juist: 'aartbol.blogspot.com' is het enige juiste adres. Grtz

  • 22 September 2006 - 11:17

    Miranda:

    Hey meissie!
    Wat hebben we hard gewerkt woensdag he! ....In ieder geval wel wat opgehaald. Bizar dat een paar uurtjes 'werken'een maand warme maaltijden oplevert!
    Ik ga je zoooooooooo enorm missen!!!!!! Zaterdag gaan we samen huilen hoor. tot dan! kusje M.

  • 22 September 2006 - 14:20

    MaUDJEhh:

    LIeVe Juf TEsSa Ik VInDt HEt HeEl ErG KNAp DAT U dAt Vo0r De KIndEreN DOet HEEl VEEl PlEZieR!!!!-XxXx- MAud 1B

  • 22 September 2006 - 17:25

    Ruby Baguette:

    hey mevrouw janssen,
    ik hoorde dat u een site had dus die moest ik zeker even checke ;)
    Ik vind het jammer dat u weggaat, maar ik wens u een hele fijne tijd in Afrika toe. op na een nieuw avontuur;)
    Ik zal u missen en ik vond het heel erg fijn en leerzaam, u 2 jaar als mijn mentor gehad te hebben.

    heel veel liefs
    Ruby

  • 23 September 2006 - 05:25

    Inge:

    Heel veel succes Tes! Geniet ervan! X

  • 23 September 2006 - 17:20

    Marleen:

    Hoi Tessa, Ik zal zaterdag niet van de partij zijn, maar ik zie je dan maandag a.s. Ik heb in Heerlen bij de Kleine Zusters van de H.Joseph bij zuster Virgenie geinformeerd naar hun kloosters in Kenia. Ze zitten op verschillende plaatsen maar ook in Nairobi/ Karen. Daar is een retraitehuis o.l.v. zuster Sabina.
    Het telefoonnummer vanuit Nederland is 0025420578326. Mochten er ooit problemen ontstaan in Kenia, dan is dat misschien een optie.
    Tot maandag

  • 24 September 2006 - 12:28

    Anke Gulikers:

    Hoi Tessa, vind het erg jammer dat ik er gisteravond niet bij kon zijn! Hopelijk heb je een mooie avond gehad!
    Ik wens je alvast veel succes in Kenya. Ik zal deze site nog vaak gaan bezoeken want ik ben erg nieuwsgierig naar je avonturen en vorderingen daar. Maar voor het zo ver is probeer ik je natuurlijk nog even te spreken of te zien!x

  • 24 September 2006 - 13:39

    Jean En Helmy:

    Hoy
    Van Pap en mam hebben we het verhaal gehoord van jouw grote, of beter gezegd grootse plannen. Met verbazing en verwondering hebben we geluisterd. Jouw idee is prijzenswaardig en verdient alle lof. We waren helaas niet in de gelegenheid om persoonlijk afscheid te komen nemen. Als compensatie zullen we een bijdrage overmaken voor het goede doel.
    we wensen je succes en heel veel sterkte.

  • 24 September 2006 - 20:34

    Maarten:

    Hier "Belsj twee" van bij Ma van Sloun! Zet em op daar in Afrika. Goed om te zien dat er nog mensen zijn die zich voor het goede doel inspannen!
    Mooie foto 's ook!
    groetjes Maarten

  • 25 September 2006 - 15:51

    Piet Krannehoeffe:

    Wat jammer zeg :(
    We zullen je echt missen ik en de hele familie veel groetjes in Thika

  • 25 September 2006 - 15:59

    Marian:

    heeeel veel plezier en ik blijf je zeker volgen !

    xx Marian

  • 25 September 2006 - 17:03

    B0:

    heEjJ mvr.Janssen
    t0f dat u dat doet vo0r die kinderen. in 0nze ment0rklas is er o0k erg veel gedaan ik hoop dat ze erg blij zijn met het geld. Ik ga u in ieder geval heel erg missen als ment0r en ik denk ik niet alleen maar meerdere kinderen z´n t0ffe Juf m0et je gewo0n missen!!:P

    xXxXxXxXxXxXxXx
    gr0etjes spr0etjes kippv0etjes b0 xXxXxXxXxXxXxXx

  • 25 September 2006 - 19:16

    Elke Frijns:

    Eeii.. mvr. Janssen
    ik wil dit ff kwijt ik ga u heel erg missen echt jammer want u bent zo'n leuke mentor voor ons allemaal iedereen uit de klas vind het jammer dat we u niet meer als mentor hebben :( heel veel plezier in kenya en denk veel aan ons hoe leuk we waren die laatste paar weken :P

    XxXxXxXxXxXxXxElkexXxXxXxXxXxXx p.s. ik zal u heel erg gaan missen :(

  • 26 September 2006 - 07:50

    Eugène Luijten:

    Hi Tessa, Vandaag zul je wel druk bezig zijn met het pakken van je koffers. En...peux nerveux...Jammer dat ik je niet meer gezien heb na onze ontmoeting in Luik.Tis gewèldig dat je naar Kenya gaat voor opbouwwerk. Ik wens je heeel veeel succes en levensvreugde. Veel liefs

  • 26 September 2006 - 18:53

    Ad:

    haa mevrouw

    ik hoop dat het u lukt daar in Afrika maar ons lukt het vel

    de mazzel ad p.s. de groeten van 2E

  • 26 September 2006 - 19:08

    Ad:

    hoi mevrouw

    ik weer ik ben benieuwt wanneer de foto's van de klas er op staan
    nochmaal veel plezier in Afrika

    Doei

  • 26 September 2006 - 19:08

    Astrid:

    hoi tessa
    vind het echt super dat je terug gaat,les geven aan kinderen in kenia die verder niet veel hebben is helemaal te gek, zo help jij ze misschien wel aan een betere toekomst
    afscheidsfeestje was echt heel gezellig en heel veel sterkte daar in kenia je zult hier wel veel mensen gaan missen
    liefs astrid

  • 27 September 2006 - 13:26

    Frits:

    Je bent een toppertje en je cocktail was heel lekker.Heel veel goeds voor daar

  • 27 September 2006 - 20:23

    Ruben:

    hey Tessa..
    ik vind het heel erg stoer van je om dit alles te ondernemen,en de weg van je idealisme te volgen.ik wens je een geweldige tijd (take care met wilde dieren!;)),en ik hoop spoedig,of in elk geval over twee jaar na mn studie in je 'voetsporen te treden',zogezegd!vond het een eer om gevraagd te worden als fotograaf op je feest,trouwens.ik zag dat je wel iets met de beelden kon. spreek je binnenkort!greetz en boyakasha,Rbn

  • 28 September 2006 - 12:56

    MAxiime:

    heel veel plezier en hopelijk zie ik U nog eens xxx maxime..:D

  • 28 September 2006 - 15:40

    Rilaantjúú Uit 2E:

    ik vindt het super super super jammer:(dat u dit jaar bij ONS weg moest gaan ik wens u veel suc6 en veel plezier daar in kenya groetjuhs en -XxxxX- Rilana thomissen:P

  • 28 September 2006 - 18:23

    Bjorn:

    Hey Mevr. Tessa,

    Ik hoop dat het u lukt daar in Afrik,Kenia.
    Ik dat ik u volgend jaar weer zie en dat u even u komt laten zien volgend jaar op school en natuurlijk ook wat foto's meeneemt.

    Groetjes,
    Bjorn en de rest van KLAS 2E
    DOEI DOEI

  • 28 September 2006 - 19:57

    Mandy:

    hey mvr. Janssen
    ik vind het echt geweldig wat u voor die kinderen in Kenya doet!! ik zal u wel missen! u moet ons wel op de hoogte houden hè?
    -xXx- mandy 2E :-)

  • 29 September 2006 - 01:52

    Ruben:

    Hallo mevrouw,toffe collega haha..tessa je bent een schat,ik vond je kleinigheidje erg leuk,en beloof dat ik op je avoturen in Kenia zal proosten!:) groetjes ruben!x

  • 29 September 2006 - 11:02

    Miranda:

    Lieverd, jij zit nog in het vliegtuig in je gedachten afscheid van iedereen hier te nemen en je te verheugen op wat komen gaat... Bij het zien van jouw vertrek-foto's op het vliegveld daarnet, drong het eindelijk ook echt tot mij door dat mijn vriendinnetje nu heeeeel ver bij mij vandaan is! Woensdag was het nog erg gezellig, zoals altijd. Ik ga dat allemaal zo missen! Naast het feit dat ik heel blij ben voor die kids dat er mensen zoals jij bestaan, ben ik ook eventjes ontzettend jaloers op ze!
    Zet je snel een foto met mijn truitje op deze site? Dan heb je ook eventjes aan mij gedacht;)
    Dag lieverd,
    veel succes en plezier! Tot hoors/ mails/ sms../schrijfs...
    Dikke knuffel van je zielige, achtergebleven vriendinnetje xxx

  • 29 September 2006 - 11:04

    Miranda:

    En je zou die cocktail-foto nog veranderen! trutje!:(

  • 30 September 2006 - 13:39

    Eva 3D:

    Heej mevrouw janssen!:P
    Hier Evaa, nou ik denk dat de mensen daar heel blij met u zullen zijn haha! U was echt een top juf!!! Ik hoop tot alles goed gaat en tot we u snel weer zien! doei!! van Evaa

  • 02 Oktober 2006 - 16:17

    Maurice:

    Hoi Tessa,

    Je bent nu op de plaats van bestemming. Beetje raar is het wel zo ver weg.
    Hoop in ieder geval dat je daar vindt wat je zoekt.
    Ik ben in ieder geval erg benieuwd hoe het je daar vergaat.

    veel succes
    groetjes Maurice

  • 02 Oktober 2006 - 17:07

    Klas 3B:

    Wij gaan U heel erg missen..
    We wensen u heel veel succes !!!
    Groetjess 3B

  • 05 Oktober 2006 - 09:59

    HeleeN:

    heej Tesse..
    heel veel plezier in kenia. en geniet ervan. hopelijk zien we u nog eens.. mij ziet u wel eens in kenia:)hahaha..
    ciiaO xx kusje HeleeN 2E

  • 15 Oktober 2006 - 10:34

    AnOuk 2g!:

    eehj mvr Janssen:)
    Hooe iis ut iin Keniia?
    Iin maastriicht iis ut gooed;)
    we miis u!
    Toot Voolgend Jaar(k)
    anOuk..

  • 01 Maart 2007 - 09:49

    Aziz Ezzarhou 1b:

    hoii tessa benje nu al terug of bent u nog in kenia maar wij willen allemaal weer les avn uw ok groetjes klas G1B

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Salama! In Juli en Augustus 2006 heb ik voor het eerst in mijn vakantie vrijwilligerswerk gedaan in een weeshuis in Thika, Kenya. Dit is mij zo goed bevallen dat ik besloten heb terug te gaan en ditmaal voor langere tijd. Ik wilde mijn eigen weeshuis opstarten. Zo gezegd zo gedaan, in feb 2006 was het Upendo Children's Centre geboren! Er wonen momenteel 25 kids, voor meer informatie check www.upendocentre.org Momenteel pendel ik tussen Nederland en Kenya. Op mijn website kun je al mijn belevenissen volgen. Voor foto's moet je zijn op www.tessajanssen.com Liefs Tessa

Actief sinds 09 Juni 2006
Verslag gelezen: 412
Totaal aantal bezoekers 120019

Voorgaande reizen:

10 Juli 2006 - 30 November -0001

Kenia

Landen bezocht: