I'll be back... Oohh, I am!!!! - Reisverslag uit Thika, Kenia van Tessa Janssen - WaarBenJij.nu I'll be back... Oohh, I am!!!! - Reisverslag uit Thika, Kenia van Tessa Janssen - WaarBenJij.nu

I'll be back... Oohh, I am!!!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tessa

04 Oktober 2006 | Kenia, Thika

Jaaaaaa!!!!!!!!!!! Ik ben weer terug!!!!!!!!!!!

Na een moeilijk afscheid, ga jullie missen.... maar wel supergoede vlucht en een heerlijke reis met eigen privé tv-schermpje kwam ik uitgerust aan in Nairobi. Alles voorspoedig alleen, waar was mijn koffer?!? Na echt letterlijk een uur te hebben gewacht, en iedereen om mij heen langzaam zag vertrekken, (help, help, lichte paniek, ach ja sawa sawa, pole pole, dit is Afrika....) kwam dan eindelijk een rode koffer in beeld! De reden van de vertraging werd me gelijk duidelijk want in mijn mooie nieuwe rode koffer zat een hele grote scheur, had zeker ergens vastgezeten. Maar niet zeuren, ik ben er!!!!

De volgende ochtend ging dit gelukkige meisje ook nog eens op safari. Anouk en haar moeder en diens vriendin hadden een safari naar Masai Mara geboekt, of ik niet mee wilde?! Aangezien de prijs zo laag was en ik na de laatste anderhalve maand 2 banen gewerkt te hebben, best een 'vakantie' kon gebruiken zei ik natuurlijk JAAA!!!!!

Dus weer op pad met Anouk en co. Had haar echt gemist! We hebben echt heerlijk zitten bijkletsen op de 'locky loads' van Kenya. Ik denk dat Peter, de safariman best af en toe gek werd van die vier dames in zijn bus maar gezellig was het zeker!!!!

We sliepen in hetzelfde kamp als de vorige keer dus het was echt een soort feest van herkenning...zelfs de masaai mannen bij het kampvuur waren hetzelfde!!! Na een super gamedrive, we zagen leeuwen, olifanten, zebra's gnoes en nog zoveel meer weer naar de masaai bar waar ik vorige keer zo heerlijk heb gedanst, haha! Nu gingen we met z'n drietjes, Anouk, Peter en ik. Anouk werd gelijk gevraagd als tweede vrouw door een dronken Masaai. Anouk gaat dus ook een boek schrijven; The drunk Masaai'. Wordt vast een bestseller!

De tweede dag een hele gave gamedrive, wederom met veel geklets, wat wil je met vier dames(!) maar we hebben ook heel veel gezien. Zelfs actie... althans bijna, telt dat ook?! We zagen een groep leeuwen naar elkaar seinen om een dier te omcirkelen en ook zagen we 2 cheeta's watertanden bij een gazelle... toch wel vaag want er kwam geen actie... zou het misschien komen door de grote hoeveelheid busjes die zich om de dieren verzameld hadden?!??!!
Maar we hebben ook heel veel dieren gezien weg an de drukte van de andere busjes, onze safariman wist de juiste plekjes te vinden! Dus wederom een geslaagde dag!

Na een aantal goede dinnertable/ kampvuur gesprekken met ons vijven, de koks een Australiër en chinees werd het een superavond. Veel gediscussieerd, hersenen weer echt gebruikt, heerlijk al die meningen en gedachtes!

Dag 3 was Lake Nakuru, met de flamingo's en rhino's, echt naast de auto(!) en prachtige uitzichten. Een ander hotel dan vorige keer maar dan wel weer dezelfde bar. Hoorde muziek en stond samen met Anouk weer de hele avond op de dansvloer. Afrikanen kunnen echt heel goed dansen, dus helemaal bezweet terug naar een koude douche in het hotel! Haha, warm water is ook zo overschat!!

Toen naar CRC om de kids te zien (vrijdag sliepen ze al :-( ) en daarna uit eten met de hele safaricrew! De hereniging met de kids was best nog eng... zouden ze me nog herkennen... mijn naam nog kennen??!! Help. Maar zorgen gemaakt voor niks, ze stonden gewoon op hun bedjes te springen, hingen aan me schreeuwden, TESSA TESSA en ik was helemaal in de wolken!!! Wat een ontvangst, helemaal te gek! Ook de boardmembers waren weer super gastvrij en ik voel me al weer helemaal thuis!

Vanmiddag naar een nieuwe school in Kiandutu, de sloppenwijk, een van de nieuwe projecten van CRC, waar wij gaan helpen met verven, opstarten, lesgeven ;-) en sponsoren. Kan niet wachten. Vanmiddag ook met de kids spelen en de andere vrijwilligers beter leren kennen. Maar dat zal wel goed gaan want het klikt gelijk!

Ik zal jullie snel op de hoogte houden van de kids en de andere projecten dus blijf me volgen!!!

Oja, terwijl wij in Massai Mara waren is er een toerist dood getrappeld door een olifant, echt heel bizar. Wij hoorden het pas de dag erna, dat was wel slikken....

Ik ga nu geld pinnen voor CRC en dan krijg ik van Nelson te horen welke prioriteietn CRC heeft qua besteding van het geld. Ik ga jullie geld goed besteden en houd jullie op de hoogte!

Heel veel liefs, foto's volgen!!!!

Dikke kus!!!!!!

  • 04 Oktober 2006 - 09:33

    Tessa:

    Oja, ik heb weer een safaricom gsmnummer waar ik smsjes op kan sturen en ontvangen. Ik kan ze ook op mijn nederlandse nummer ontvangen maar dat kost mij geld. Ik zal die gsm ook niet vaak aanzetten, alleen in noodgevallen. De safaricom gsm wel dus SMS me!!!! het nummer is:
    00254 727299306

    Liefs Tessa

  • 04 Oktober 2006 - 11:18

    Dt Meisjeé!:

    eey mevrouw Janssen..
    ik ga u echt heeeel erg missen:(!
    ik hoop dat er veel leuke dingen in eht beokje staan;)!
    ik zal iederedag even op de site komen kijken voor foto's en zo;)..

    ik hoop dat u veel plezier zal hebben in Kenia.. zodat we u niet voor niets meoten missen:)..

    dikke kus van dt meisjeé!! (K)

  • 05 Oktober 2006 - 18:03

    Tiny Klein:

    Hoi Tessa, Leuk om te lezen dat het je goed gaat en dat je het naar je zin hebt. Klas 3B mist je. Ze hadden het vandaag nog over je. Op school is het druk, druk en nog drukker, want volgende week is de werkweek en dat "dance for life". Ik herken de plekken die je opnoemt. Ik ben er ook geweest, heel, heel lang geleden (1987). Hotels waren er toen nog niet. Wij kampeerden en trokken met grote vrachtwagens rond. Groetjes, Tiny

  • 05 Oktober 2006 - 22:22

    Astrid Di Maio:

    Hallo Tessa, hartstikke tof dat je in de gelegenheid bent om dit te kunnen doen. Ik zal je berichten volgen. Heel veel succes.

  • 06 Oktober 2006 - 05:38

    Dominique Biesmans:

    dag mevrouw jansen alles goed daar ik hoop het wel ik heb vorige jaar een leuk jaar gehad ik hoop dat u het naar u zin heeft groetjes dominique

  • 06 Oktober 2006 - 16:06

    Peter:

    Hoi Tessa,

    Wanneer kom je terug? Je bent er nu wel lang geneg he. :P
    Geintje natuurlijk. Het is goed om je verhalen te lezen en te horen dat je het zo naar je zin hebt. Houdt ons goed op de hoogte. Ik zal je berichtjes met spanning volgen.

    Groetjes,
    Peter

  • 06 Oktober 2006 - 20:46

    Elke Frijns:

    Daag mevrouw

    we missen u heel erg :( maja op school is ut wle leuk ik hoop ook in kenya
    -xxx- Elke

  • 07 Oktober 2006 - 07:28

    Daniël Ansems:

    Dag Tessa,

    In één verhaal spreekt duidelijk al de geweldige welkomst in Kenia. Een echt ontroerend verhaal. You do a good job there.

    Veel succes en veel plezier,

    Daniël

  • 07 Oktober 2006 - 08:39

    Willem:

    Hej Tessa,
    Ik ben blij dat het goed met je gaat, had ook niet anders verw8. Ik heb je trouwens al op je gewone toestel gesmst, srry ;) Ik zit met smart op je volgende verhaal en fotos te wachten!! hehe

    Gr Willem

    Ps: Ik denk dat ik voor iedereen kan spreken dat we trots op je zijn :)

  • 07 Oktober 2006 - 09:23

    Aziz:

    hoi mebvrouw ik hoop dat u het daar naar u zin heeft en al veel mensen heeft geholpen veel groetjes van 2e

  • 07 Oktober 2006 - 11:31

    Guido Beckers:

    Dag tessa,

    Helaas heb ik je afscheid in The Irish Pub gemist. Ik ben blij dat je terugreis goed verlopen is en dat je het meteen naar je zin hebt. Ik ben er van overtuigd dat je de juiste beslissing genomen hebt, waar je je hele leven nog met veel plezier aan terug zult denken.
    Ik zal me via je weblog op de hoogte houden. En ik hoop natuurlijk je terugkeerfeestje wel mee te maken. Heel veel succes en mocht ik in Kenia komen, dan zal ik je uiteraard komen bezoeken.
    Guido

  • 10 Oktober 2006 - 07:37

    Marietje:

    heej mevrouwtje..
    ik was me aan het vervelen dus ik denk ga ff kijken hoe het gaat met tessa
    nouw ik miss u nu al erg hoor..:P:>wel leuke foto's weer ik hoop dat je het na je zin hebt nouw dikke kus marie en tot snel weer doei veel plezier verder...(K)

  • 10 Oktober 2006 - 17:21

    Lisanne:

    eyey tessa het afscheidsfeestje was egt leuk wel moeilijk maarja je komt toch trg he??want zou nii weten of ik zonder jou kon
    hvj xxx je nichtje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Salama! In Juli en Augustus 2006 heb ik voor het eerst in mijn vakantie vrijwilligerswerk gedaan in een weeshuis in Thika, Kenya. Dit is mij zo goed bevallen dat ik besloten heb terug te gaan en ditmaal voor langere tijd. Ik wilde mijn eigen weeshuis opstarten. Zo gezegd zo gedaan, in feb 2006 was het Upendo Children's Centre geboren! Er wonen momenteel 25 kids, voor meer informatie check www.upendocentre.org Momenteel pendel ik tussen Nederland en Kenya. Op mijn website kun je al mijn belevenissen volgen. Voor foto's moet je zijn op www.tessajanssen.com Liefs Tessa

Actief sinds 09 Juni 2006
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 120010

Voorgaande reizen:

10 Juli 2006 - 30 November -0001

Kenia

Landen bezocht: