oscar uitreiking meets L1 - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Tessa Janssen - WaarBenJij.nu oscar uitreiking meets L1 - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Tessa Janssen - WaarBenJij.nu

oscar uitreiking meets L1

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tessa

09 Mei 2007 | Nederland, Maastricht

Lieve allemaal!

Na een lange stilte hier weer een berichtje van mij....
Aangezien mijn gewone leventje voor jullie vast niet zo interessant is om te lezen update ik hier iets minder vaak dan in Afrika!

Maare, wat is er allemaal gebeurd!

Allereerst ben ik nog steeds druk bezig met het zoeken van sponsoren en het werven van vrijwilligers. Om met dat laatste te beginnen kan ik gelukkig zeggen dat ik zondag as. 7 (!!!) aankomende vrijwilligers voor Upendo bij mij thuis ontmoet. Alle vrijwilligers kwamen in het email contact al heel enthousiast over dus hopelijk hebben ze ook allemaal zin snel mee te gaan helpen in Upendo!!!!!

Met het zoeken naar sponsoren gaat het redelijk, heb veel bedrijven aangeschreven maar krijg helaas nog maar weinig respons....maar we blijven positief, komt vast goed! Heb wel veel flyers en folders laten drukken, die overal uitgedeeld en in de bibliotheken en cafe's gelegd, hopelijk komt daar ook weer iets uit, al is het maar naamsbekendheid!
Gelukkig heb ik heel veel mensen met een heel goed hart om me heen die door hun sponsoring het huis mede draaiende houden.

Nu komt dan ook de 'oscar-uitreiking-bedank-lijst' ;-)...........

Zo wil ik Chris en Jolanda, Anja en Ernst, Thera en Hans, Eveline en natuurlijk ook mijn ouders en familie bedanken voor hun continue steun aan Upendo. Elke maand maken zij een bedrag over en daar ben ik ze heel erg dankbaar voor! Naast deze periodieke ondersteuning zijn er ook een aantal mensen geweest die zelf een heel groot bedrag hebben gedoneerd waar het huis een of zelfs twee maanden geheel van kon draaien, Mounire en Leonard en ook Miriam en Ronald, echt helemaal geweldig heel hartelijk bedankt!!!!!!!

Er zijn nog een heleboel mensen die een mooi bedrag doneren aan Upendo, ook voor al deze mensen, die ik nu niet met naam genoemd heb, Thanks!!!!!!!

Verder heeft mijn oude school, het Porta Mosana College geld voor Upendo ingezameld, met de grote sponsorloop, een speelgoedmarkt en de carnavalsdisco, dus ook alle leerlingen en leerkrachten, mn Tiny Klein, Leon Schuimer en Daniel Ansums, helemaal super!!!!

Zozo, lijkt idd wel een oscar uitreiking met al die bedankjes etc!!! Maar het moet wel gezegd worden want zonder jullie was er geen Upendo!!!!!

Wat is er nog meer gebeurd? Zo ben ik met Saskia samen naar de Rotary Club in Gulpen geweest. Hier mocht ik een praatje houden over Upendo in de hoop dat ze mijn weeshuis gaan steunen! Was best zenuwachtig maar samen met Sas in rokje en op onze hakjes daarheen. Zou een kort praatje zijn, kwartiertje, dus ik dacht binnen het half uur weer buiten te staan.. niet dus!!! Ze waren enorm gastvrij, Sas en ik mochten zelfs mee eten en wat heerlijke wijntjes nuttigen (daar zeg ik natuurlijk zeker geen nee tegen!), daarna mijn praatje,iedereen luisterde heel aandachtig, gelukkig.. pfewwww, zenuwen voor niets dus, haha! Begin juni hoor ik of ze me gaan steunen dus 'fingers crossed'!!!

Maar om weer even te refereren naar mijn titel, vorige week stond hier een cameraploeg op de stoep!! Ik werd geinterviewd (dankjewel Silke voor het leggen van het contact!!) door L1 en vrijdag de 11de mei word dit uitgezonden op L1 tv bij Ratatouille, mijn 3 minutes of fame!!! Heel apart trouwens, zo'n interview, heb je ineens een hele grote camera op je neus gericht, terwijl je lekker aan de thee op je eigen bank zit, heel apart! Hopelijk gaan jullie allemaal kijken! Ik hoop hierdoor wat meer bekendheid te krijgen en misschien zelfs vrijwilligers enthousiast te maken, who knows!!!

Nog een geweldig iets is dat we met mijn oude school, het Porta Mosana College bezig zijn met een project, Hub Habets, een docent kwam met dit idee. We willen in het najaar met 18 leerlingen naar Kenia gaan, naar mijn weeshuis om daar een soort van maatschappelijke stage te gaan doen! De leerlingen gaan dan werken in het weeshuis, op de school en in het ziekenhuis. Ze slapen en eten ook in het weeshuis dus dat wordt heel gaaf! Nu maar hopen dat de regering de subsidies goedkeuren en we groen licht krijgen, het zou zo geweldig zijn om 'mijn' kinderen uit Nederland aan 'mijn' kids in Kenia voor te stellen!!!! De kinderen op school zijn zo enthousiast, als dit doorgaat wordt het echt een onvergetelijke ervaring voor ze!

Zoals jullie zien schrijf ik veelal over wat ik hier doe en weinig over het weeshuis zelf, maar.... als je wilt lezen hoe alles daar verloopt moet je de newsletters op de www.upendocentre.org site maar lezen, de nieuwe newsletters staan er vanaf eind deze week weer op!!!

Elke week heb ik met Jackson via de mail contact, verder smsen we bijna om de dag, ook ontvang ik geregeld tekeningen en verf werkjes via de post, dat is zo leuk, mijn huis hangt nu vol kindertekeningen en dan ben je niet eens moeder, haha!!! Ik ben trots op Jackson en het heel team in Kenia, ze doen het zo goed, zijn enorm begaan en werken hard...ik mis ze dagelijks!
Ik ben hard aan het sparen om in de zomer een maand terug te kunnen gaan, maar dat is moeilijk omdat ik niet enorm veel verdien en ook nog wat geld moet terugbetalen dat ik had geleend om het huis te starten... maar waar een wil is is een weg dus, positief denken, komt alles goed....wat er ook gebeurt.....deze zomer zit ik in Kenia!!!!!!!!

Ik kan niet wachten om een maandje terug te gaan, mis de kinderen in Upendo echt enorm maar ook de kinderen in CRC, het huis waar ik zelf eerst zat gaan dagelijks door mijn hoofd. Vooral little John en Grisson mis ik elke dag, hun fotootjes naast mijn bed, hoe zou het met ze zijn...?! Nog eventjes en ik zie ze weer!!!!! Yes!!!! Ook is er in mijn weeshuis, Upendo, een hele jonge nieuwe aanwinst, een baby'tje van 6 maanden oud! Dit baby'tje was achtergelaten in een soort van beerput (ja, ongelooflijk maar waar, zo triest...) en overgebracht naar de kraam afdeling, gelukkig net op tijd nog gered dus.... Zo was er op diezelfde kraam afdeling ook een jongetje van nog geen anderhalf jaar oud die op deze afdeling 'woonde' omdat hij hier was achtergelaten (zo bizar he!!???), ook hem hopen we snel in ons huis op te nemen, de kinderbescherming is er mee bezig. Deze nieuwe kids wil ik heel graag zien, ze leren kennen en vasthouden, lol mee maken, spelen! Kan niet wachten!!!

Zo, weer een heel verhaal, tjee zeg, haha, niet gedacht toen ik ff een stukje ging schrijven..........

Heel veel liefs Tessa xxxxxxxxxx

  • 09 Mei 2007 - 14:50

    Miriam:

    Ik vind dat je geweldig bezig bent, wij zijn ook weer hard bezig voor KOP. Vanmorgen presentatie op basisschool gehouden, ook die kinderen waren zo vreselijk enthousiast! Gaaf om te zien. We hopen dat je met ons mee vliegt terug naar het land wat in ons hart zit! Zou erg fijn zijn!
    Liefs Miriam

  • 11 Mei 2007 - 21:06

    Peter:

    Je bent echt heel goed bezig, Tessa. Ik hoop dan ook dat het je lukt om weer even terug te kunnen gaan. We weten allemaal wat dat voor je betekent.
    En natuurlijk zaten we vanmiddag om 5 uur voor de tv om getuige te kunnen zijn van jouw 3 minutes of fame.
    Liefs, Peter

  • 01 Juni 2007 - 16:56

    Han:

    Hoi Tessa..
    M'n naam zal me je niet alles zegen,maar denk dat je me wel herinert.Was Woensdagavond een van de drie bezoekers in de Pub waar je werkt en vol passie over je levenswerk vertelde...Aangezien ik ook vrij veel tijd in een soort gelijk project steek vond ik het een erg leuk gesprek.Als je eventjes kijkt op www.Roemenie-actie.tk
    kun je zien waar ik het over had..Lijkt me erg leuk om de koppen eens bij elkaar te steken en te kijken wat we voor elkaar kunnen betekenen..En zoals woensdag avond al gezeged wil ik als er plaats is graag een een keer bij jullie in Kenia komen kijken maar vooral helpen.....
    Wens je heel veel suc6 met je geweldige passie...
    Han.
    Horst25@kpnplanet.nl
    06-53344591

  • 03 Juni 2007 - 08:02

    Han:

    Oeps,,,zie dat ik een klein foutje heb gemaakt...M'n mail adres is:
    horst25@kpnplanet.nl dus met de kleine h
    Ciao..
    Han.

  • 04 Juni 2007 - 14:20

    Judith:

    Jeetje, je bent er maar druk mee, echt fantastisch hoe je je inzet voor deze kinderen!
    Hoop snel weer wat foto's te zien en hoop dat de kleertjes goed staan bij je lieve kindjes daar!!

    Dikke kus en succes met alles!!

    (en als je weer terug bent moeten we maar eens kijken of we op stella maris ook wat kunnen organiseren! alle kleine beetjes helpen, nietwaar?)

    x Judith.

  • 16 Juni 2007 - 09:29

    Kathelijn:

    Geweldig Tessa!

  • 10 Januari 2008 - 12:44

    Tom Jussen:

    Hallo Tessa, vandaag las ik je artikel in het onderons, aangezien ik zelf veel reis en graag betrokken raak met de lokale bevolking sprak het artikel em erg aan. Goed en zinvol werk dat je doet!
    Puur per toeval kom ik nu op je site, ik was op zoek naar iets van de Oscar uitreikingen en toen kwam jouw site ook naar voren. Wel erg veel toeval dus ik denk post meteen een berichtje. Keep up the good work!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Salama! In Juli en Augustus 2006 heb ik voor het eerst in mijn vakantie vrijwilligerswerk gedaan in een weeshuis in Thika, Kenya. Dit is mij zo goed bevallen dat ik besloten heb terug te gaan en ditmaal voor langere tijd. Ik wilde mijn eigen weeshuis opstarten. Zo gezegd zo gedaan, in feb 2006 was het Upendo Children's Centre geboren! Er wonen momenteel 25 kids, voor meer informatie check www.upendocentre.org Momenteel pendel ik tussen Nederland en Kenya. Op mijn website kun je al mijn belevenissen volgen. Voor foto's moet je zijn op www.tessajanssen.com Liefs Tessa

Actief sinds 09 Juni 2006
Verslag gelezen: 438
Totaal aantal bezoekers 120006

Voorgaande reizen:

10 Juli 2006 - 30 November -0001

Kenia

Landen bezocht: