Dromen komen dichterbij.... - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Tessa Janssen - WaarBenJij.nu Dromen komen dichterbij.... - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Tessa Janssen - WaarBenJij.nu

Dromen komen dichterbij....

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tessa

26 Juni 2007 | Nederland, Maastricht

Lieve allemaal!!!

www.upendocentre.org

Afgelopen weekend zijn mijn dromen een stukje dichterbij gekomen, mijn droom om In Nyeri, op het gekochte stuk land, een nieuw weeshuis te gaan bouwen!
Een nieuw weeshuis, niet meer gehuurd maar zelf gebouwd, waar een mooi stukje land omheen ligt, speelruimte is voor de kids, een groter huis dus meer plaats voor nog meer verlaten of verwaarloosde kinderen, privacy voor de oudere kids, een moestuintje met eigen groente en fruit, kleine dieren voor melk en om mee te spelen (en een geit om met feestdagen te slachten, sorry niet echt diervriendelijk maar wel lekker en cultuurgebonden, haha!), kortom......een klein Keniaans paradijsje!!!!

Maar dit paradijsje kost geld, veel geld! En het tehuis gewoon draaiende houden, ook zonder bouwplannen, kost geld! Maandelijks kost het weeshuis zo'n dikke 800 euro (dat is incl. eten, huur, schoolgeld en -uniformpjes, kleding, salarissen voor de keniaanse staff, kleine uitstapjes, doktersbezoeken, medicijnen etc etc!) en die heb ik met hulp van jullie elke maand nog bij elkaar kunnen sprokkelen. Bouwplannen waren dan ook nog een 'ver van mijn bed show'! Totdat ik mijn 'tv debuut' maakte op L1, en 2 mannen, Jan Bastiaens en Simon Theunissen, mij daar zagen vertellen over Upendo. Deze 2 mannen hebben een grote liefde voor Kenia en ook nog eens hele goede relaties in de zakenwereld, een ideale combinatie voor mijn weeshuis! Ze besloten mij te helpen en hebben hun zakenrelaties aangeschreven met het verhaal van Upendo, en met de vraag tot een donatie. Afgelopen zaterdag hadden ze een kaarttoernooitje en was ik ook uitgenodigd, deze avond zouden ze me een cheque overhandigen voor Upendo.
Toen ik de cheque uit het kadoopapier haalde viel mijn mond, en ook die van menige gast daar, open van verbazing, ze hadden een bedrag opgehaald van .............schrik niet.............

11.250,- euro!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik stond perplex, wist niet goed wat te zeggen, dit bedrag overtrof mijn stoutste dromen......en mijn mooiste dromen kwamen nu ook nog eens veel dichterbij!!! Dit bedrag is een hele goede start bij het bouwen van een nieuw weeshuis!!! Ik wil het dan ook apart zetten en reserveren voor de bouw. Ik ga het niet gebruiken voor de maandelijkse lasten, dat wil ik blijven doen met de hulp van jullie, de sponsoring door scholen, vrijwilligers en familie en vrienden. Met jullie samen lukt dit elke maand zodat ik het bedrag van Jan en Simon echt kan gebruiken voor de bouw!

Jan Bastiaens gaat deze zomer ook nog eens fietsen naar Santiago de Compostella (2500km in 3 weken, wow!)en laat zich hierbij sponsoren, (als jullie hem ook willen sponsoren, laat me dit even weten!)ook deze opbrengst schenkt hij aan Upendo!

Ik wil via deze weg de beide heren dan ook heel hartelijk bedanken voor alles wat ze gedaan hebben voor Upendo Children's Centre, ze zijn geweldig!

Ik heb de website weer een beetje geupdate, dus als je nog een kijkje wilt nemen, de kids wilt zien en misschien zelfs wel vaste donateur van Upendo Children's Centre wilt worden, check www.upendocentre.org

Veel liefs Tessa xxxxxxxxxx

  • 26 Juni 2007 - 13:49

    Peter:

    Hoi Tessa,

    geweldig zeg. Als je zo door gaat, kan je binnenkort weer een droom verwezenlijken. Dat is natuurlijk ook goed nieuws voor de kids.

  • 01 Juli 2007 - 22:21

    Emma:

    WOOOOOWWWW Tess,
    Wat geweldig!!
    Wat een onwijs groot bedrag!! Zo komen je dromen inderdaad dichterbij! Wat onwijs tof!
    ECHT SUPER!!!

  • 18 Juli 2007 - 12:06

    Henkie:

    Dag Tessa,

    Blij dat alles vlot gaat lopen.
    Wij denken nog vaak terug aan ons verblijf in Kenia en onze gezellige dagen tesamen.

    Laat nog iets van je weten.
    Henkie & Lars

  • 06 September 2007 - 15:34

    Porta (leerling):

    heej,

    k was een beetje aan 't surfen op het net en k kwam deze site tegen. k zie dat het al aardig lukt. nou ik denk dat ik voor het hele porta mosana college spreek als k zeg : veel succes en ga je dromen achterna!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Salama! In Juli en Augustus 2006 heb ik voor het eerst in mijn vakantie vrijwilligerswerk gedaan in een weeshuis in Thika, Kenya. Dit is mij zo goed bevallen dat ik besloten heb terug te gaan en ditmaal voor langere tijd. Ik wilde mijn eigen weeshuis opstarten. Zo gezegd zo gedaan, in feb 2006 was het Upendo Children's Centre geboren! Er wonen momenteel 25 kids, voor meer informatie check www.upendocentre.org Momenteel pendel ik tussen Nederland en Kenya. Op mijn website kun je al mijn belevenissen volgen. Voor foto's moet je zijn op www.tessajanssen.com Liefs Tessa

Actief sinds 09 Juni 2006
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 120006

Voorgaande reizen:

10 Juli 2006 - 30 November -0001

Kenia

Landen bezocht: