Karibu Kenya!!!!!!!!!!!!!!!!! - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Tessa Janssen - WaarBenJij.nu Karibu Kenya!!!!!!!!!!!!!!!!! - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Tessa Janssen - WaarBenJij.nu

Karibu Kenya!!!!!!!!!!!!!!!!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tessa

26 November 2007 | Kenia, Nyeri

Lieve allemaal!

Wow, wat een geweldig gevoel dit, zit weer in mijn vertrouwde internetcafeetje achter een heel trage pc mijn verhaaltjes te typen met een hele grote smile op mijn gezicht!!!!

Na het afscheid van alle ouders (voor de ouders moeilijker dan voor de meeste kids) het vliegtuig in, Na een vlucht met veel vertragiong (alvast wennen aan Keniaanse tijden ;-)) kwamen we 's ochtends vroeg moe maar nog helemaal hyper aan op Nairobi Airport. Jackson stond ons al op te wachten met een grote Kenuiaanse bus. Baggage in Keniaanse stijl op het dak vastgebonden en toen al hobbelend over drukke wegen met veel matatus, getoeter en nu toch wel; vermoeide kids naar Thika. Hier zouden we gaan lunchen en water inslaan. De kids keken hun ogen uit, wat mooi om te zien hoe zij nu genieten en begrijpen waarom Kenia voor mij zo belangrijk is!!! In Thika werd ik in de supermarkt en op straat al weer gelijk herkend, handjes geven knuffelen, praatjes maken, helemaal weer thuiskomen!! Toen was daar opeens david, mijn favo straatjochie!!!! Hij mag misschien naar school, en woensdag ga ik naar hem toe in Thika om dit proberen te regelen, dus wordt vervolgd!
Maar ik zat de hele weg van Thika naar Nyeri te stralen als een klein kind, wat geweldig om David weer te zien, en om te zien dat alles goed met hem gaat.

Aangekomen in Nyeri zijn we eerst naar de ouders van Jackson gegaan waar we onze tenten gaan opslaan en daarna nog het hotel regelen voor de andere helft van de groep. Had nog heel wat voeten in de aarde maar dat is Kenia, pole pole! Daarna alle benodigheden voor de tenten gekocht, en toen eindelijk.... naar UPENDO!!!!!!

En hoe daar alles gaat, dat wordt vervolgd ;-)

Ik mail snel meer over de kids en de kids in Upendo, moet nu helaas weer gaan, strak schema hier hoor!!

Liefs en tot snel, ik ga weer lekker in mijn rokje op slippertjes naar mijn kids!

Tessa XXX

  • 26 November 2007 - 12:40

    Robert:

    Hey Tessa,

    Goed om te horen dat alles goed is daar en dat de reis ook goed is verlopen. Hier op het werk alles prima, met uitzicht op donkere wolken met regen. Anders gezegd: hier geen weer voor rokjes en slippertjes....!!!!
    Veel plezier en succes daar verder met je kids en tot horens!!!

    groet
    Robert

  • 26 November 2007 - 17:39

    Marieke:

    Ha Tessa,

    Gaat super zeg! Ben benieuwd naar je verhalen. Lieve groetjes en kusjes aan de kids en de rest. Een hele grote BUZU aan Naftali!

    Groetjes Marieke

  • 26 November 2007 - 19:30

    Terry Biesmans:

    dankje tessa dat we hier op jouw site extra informatie kunnen lezen over de kids we vinden dit thuis geweldig wat je allemaal doet groetjes Terry biesmans moeder van dominique

  • 26 November 2007 - 20:11

    Peter:

    Hey Tessa,

    Het is te merken dat je weer 'thuis' bent. Je bent weer helemaal enthousiast aan het vertellen. Je zou, denk ik, nog wel meer willen vertellen, maar hebt gewoon te weinig tijd. We wachten natuurlijk met spanning op je volgende verhalen.

    Voor nu wens ik je heel veel succes en vooral heel veel plezier in Kenya.

    Tot je volgende verhaaltje.

    Liefs van Peter

  • 27 November 2007 - 11:06

    Jacqueline Gorissen:

    Hallo Tessa,

    Heerlijk om jou enthousiaste verhaal te lezen. Nu onze dochter Angela bij jou in Nyeri is, volg ik jullie dagelijkse avonturen via internet. Geweldig dat deze groep z'on ervaring kan en mag opdoen.
    Ik hoop dat het je lukt om David naar school te laten gaan. Laat je hier nog iets over horen?
    Doe je alle kinderen en begeleiders de hartelijke groeten van de familie Gorissen uit Gronsveld.
    Laat de jeugd er nog eens aan herinneren dat ze van deze reis driedubbel moeten genieten en wens ze veel succes met hun project.

    Groeten,

    Jacqueline Gorissen


  • 27 November 2007 - 19:04

    Edith,Ton Jeukens:

    Heeeee die Tessa dat is me wat heb je een tehuis vol met kinderen krijg je er zo 15 er weer bij haha.
    Het zal wel een gezellige drukte zijn maar vele handen maken veel werk lichter.
    Wij hopen dat alles naar wens loopt en dat de kids hun tijd van hun leven hebben want het is een ervaring die ze nooit zullen vergeten en natuurlijk jij ook niet.
    Wij met ons tweeen wensen de kinderen en hun begeleiders en jouw veel plezier en gezond weer terug.

    De ouders van Kevin Jeukens

  • 28 November 2007 - 16:30

    Moeder Van Oscar,:

    Geweldig wat je doet,leef met jullie mee. Traantje van ontroering en blijdschap voor die kinderen, die zo natuurlijk vanuit hun hart leven.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Salama! In Juli en Augustus 2006 heb ik voor het eerst in mijn vakantie vrijwilligerswerk gedaan in een weeshuis in Thika, Kenya. Dit is mij zo goed bevallen dat ik besloten heb terug te gaan en ditmaal voor langere tijd. Ik wilde mijn eigen weeshuis opstarten. Zo gezegd zo gedaan, in feb 2006 was het Upendo Children's Centre geboren! Er wonen momenteel 25 kids, voor meer informatie check www.upendocentre.org Momenteel pendel ik tussen Nederland en Kenya. Op mijn website kun je al mijn belevenissen volgen. Voor foto's moet je zijn op www.tessajanssen.com Liefs Tessa

Actief sinds 09 Juni 2006
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 120017

Voorgaande reizen:

10 Juli 2006 - 30 November -0001

Kenia

Landen bezocht: