School rules! - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Tessa Janssen - WaarBenJij.nu School rules! - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Tessa Janssen - WaarBenJij.nu

School rules!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tessa

29 November 2007 | Kenia, Nyeri

Lieve allemaal!

Hier weer een berichtje uit het warme en mooie Kenia. We zijn een kleine week verder en voor mijn gevoel ben ik al weer eeuwen hier, loop weer door de drukke straten en voel me thuis!

Vorig bericht ben ik gestopt bij de kids van Upendo, dus daar ga ik maar snel over verder, daar draait namelijk alles om!
De kids waren erg blij ons allemaal te zien en er is zoveel geknuffeld dat ik weer een aantal maanden vooruit kan ;-), ok, voor een dagje miscchien, die knufffels zijn nl verslavend!!!
Ook de leerlingen van Porta Mosana genieten en gaan gelijk in de kinderen op! Je ziet na een paar dagen al heel goed dat elke leerling zijn of haar favorietje heeft en dat geldt ook voor de Upendo kids, hoewel die eigenlijk alle knuffels letterlijk met open armen ontvangen! Het is druk in het huis 's avonds maar heel gezellig. Het eten is wel rustig, er wordt amper gepraat, dat hoort hier in Kenya en zelfs onze VMBO-ers doen dit heel goed, ben trots op ze!!

Overdag zijn we naar de school geweest waar de leerlingen van Porta als heuse filmsterren onthaald werden, Gejoel, gegil, lachen, handjes geven, achtervolgen, hoorde er allemaal bij! We hebben gezongen voor de kids van de school en zij op hun beurt voor ons, moet toegeven dat het muzikale talent toch echt aan de afrikaanse kant ligt ;-)
Onze leerlingen hebben allerlei klusjes gedaan en we gaan komende week terug om de school van binnen te gaan verven, en geloof me, dat is nodig!!!

Verder hebben de kids een heuse Kikuyu kerkdienst meegemaakt waar we ook mochten zingen, 'Zie ginds komt de stoomboot', 'kabouter plop',(gelukkig zonder bijbehorend dansje...;-) jaja, wat een talent aan onze zijde! Verder zijn de kids ook Nyeri in gegaan en mochten zo de sfeer van Nyeri proeven. Moet zeggen dat het de kids heel goed afgaat, ze passen zich aan als vissen in het water, ben echt zo trots, geweldig om te zien!

Gisterenavond ben ik met Oscar, de cameraman van L1, naar Thika gereden om hier wat mooie opnamens te maken. We wilden graag overdag rijden maar door veel 'pole pole' reden we het grootste deel toch in het donker. Toch geeft dit geen onveilig gevoel, heerlijk in de auto, keiharde afrikaanse muziek en de ramen ver open (en mijn stem was al weg...), allemaal lichtjes van de auto's, ik voel me goed!

Ik had in Thika afgesproken met mijn favo straatjochie David. De laatste keer dat ik in Kenya was heb ik getracht een 'boda boda rijder' (fietstaxi) van hem te maken maar dat is helaas niet zo succesvol gebleken. Maar, vorige week, toen wij aankwamen had ik David al gezien en gaf hij aan terug naar school te willen! Da's natuurlijk nog beter!!!
We zouden naar een 'director' gaan die me kon vertellen hoe ik David naar school zou kunnen sturen. Ik achter David aan de straatjes door op zoek naar deze 'director'. (Ondertussen door Oscar gefilmd, heel apart trouwens, weer terug lopen, vragen beantwoorden, filmen in de straatjes, de mensen vinden het ook leuk, niemand geeft vervelende reacties, vinden het super interessant en David vond het prachtig!) Ik verwachtte bij de 'director' een grote imposante donkere man maar vond een leuke engelse vrouw van mijn leeftijd. Zij is sinds Juli dit jaar de Director van AFC, een project voor straatkinderen. Met haar hebben we afgesproken dat ik David naar een boardingschool laat gaan, per 1 januari al!!!!!!! Hier zit hij dan intern, ver van de vriendjes van de straat... David blij, ik ook, wat een geweldig gevoel!!! Krijg mijn gezicht niet meer in de plooi, kan niet ophouden met glimlachen ;-) Morgen ontmoeten we David om 9.00 uur bij het hotel om na een lekker ontbijtje met hem alle spullen die hij nodig heeft te gaan aanschaffen. Dit betekend shoppen!!!!! Matras, dekens, kleding, 2 uniformen, echt vanalles, dat wordt echt een super dag!!! Ben ook nog de headmaster van St. Patrick tegengekomen en Julienne, de oude huismoeder, morgen dan ook eindelijk naar de kids van CRC, morgen wordt dus een dubbel geweldige dag!!!

Ik geniet, ben ongelooflijk gelukkig ;-)

Liefs Tessa

  • 29 November 2007 - 18:39

    Ton,Edith Jeukens:

    Heeeeeeeee Tessa het is fijn om te lezen dat de kinderen het goed doen en dat ze met open armen zijn ontvavgen.
    wij wachten allenmaal op de terug reis van de hele bende.
    Doe ze de groeten van ons tweeen en vooral aan big Kevin.
    Nog veel plezier en een fijne Sinterklaas viering.

    Groetjes Edith,Ton Jeukens

  • 29 November 2007 - 20:04

    Peter:

    Hey Tessa,

    het blijft een genot om je vehalen te lezen en nog belangrijker om te horen dat je gelukkig bent.

    Zo te horen doen de kids van Porta Mosana het goed. En je hebt David op school. Heel goed bezig. We wachten natuurlijk allemaal op de beelden van L1. Dat wil ik niet missen.

    Tot je volgende berichtje.

    Liefs, Peter

  • 29 November 2007 - 20:10

    Angelique Dethmers:

    Hoi Tessa,

    Hoe lang blijf je deze keer in Kenia??? Ik vertrek 29 december weer naar Thika om bij Millicent te gaan logeren. Hoop dat ik David ook nog even zie en geweldig dat hij naar school gaat. Las dat je aardig succesvol bent in je pogingen om van Upendo iets moois te maken. Je wordt al een echte bekendheid daar in Limburg volgens mij.

    Meid, doe iedereen de groeten en hopelijk zien wij elkaar ook gauw eens weer.

    Groetjes en veel liefs

    Lique

  • 30 November 2007 - 09:35

    Tonny Hamelers:

    Hallo Tessa

    Ik ben trots op de kids van Porta Mosana dat zij zich zo kunnen aanpassen in een levensstijl die zo anders is dan de onze. Ik ben blij dat mijn dochter Veronique de kans heeft gekregen om mee naar Kenia te mogen gaan. Wat een geweldige ervaring moet dat zijn.
    Jou verhaal straalt zoveel enthousiasme uit daar wordt je zelfs hier blij van.
    Ik vind het geweldig wat je voor die kids daar doet.
    Ik wens jullie allen daar nog een geweldige tijd toe.

    Groetjes
    Tonny

  • 30 November 2007 - 10:01

    Dina Van Doesburg:

    Hoi Tessa,

    Geweldig om je verhalen te lezen! Begrijp ik goed dat je met kinderen van een school hier op pad bent? Super.

    Wil je iedereen bij CRC de groeten doen? heb het goed daar!

    Dina

  • 30 November 2007 - 15:14

    Virgie :

    Ha Tessa,

    Wat ben je enorm goed bezig... Erg leuk om te lezen dat je weer zoveel goede dingen aan het doen bent! Bij mij kriebelt het ook alweer een tijdje en het zal niet vreemd zijn als ik binnenkort de kinderen weer kan knuffelen. Nou Tessa, doe veel goeds voor de mensen en doe iedereen die ik ken veel groetjes. Natuurlijk voor Kevin een hele dikke kus...

    Groetjes Virgie

  • 01 December 2007 - 12:33

    Marlou:

    Fantastisch om al je ervaringen te lezen. Ik zit al in de startblokken en kan bijna niet wachten om te vertrekken. Het aftellen is begonnen! Geniet van alles, liefs Marlou

  • 03 December 2007 - 19:52

    Anke Gulikers:

    Hoi Tessa,
    Jammer dat we elkaar niet meer hebben gesproken!
    Het ging allemaal zo snel en heb het erg druk. Dit is natuurlijk wel de ideale manier om op de hoogte te blijven van al je avonturen! Wat een leuke verhalen!
    Superleuk om die kids van school te kunnen laten zien hoe het er daar aan toe gaat!
    De site van je stichting is ook erg mooi.
    Geniet van alle goede dingen die je doet. Als je terug bent spreken we snel wat af!
    Veel liefs, anke

  • 04 December 2007 - 17:35

    Robert:

    Hey Tessa,

    fantastisch te horen wat jullie allemaal daar doen!! Keeping up the good work!!
    En voor morgen: veel plezier met Sinterklaas!

    groetjes
    Robert

  • 05 December 2007 - 15:59

    Miriam:

    En ja hoor Tessa zit weer in het mooie Kenia. Meis, ik hoop dat je geniet (maar daar ga ik vanuit!)
    Veel plezier!!
    Groetjes miriam

  • 06 December 2007 - 16:17

    Loes Raijer:

    Heeey Tessa,

    Wat een leuke verhalen allemaal. Echt super!! Ik heb er al helemaal zin in, dadelijk in februarie :D
    Tot hoelang zit je in Kenia? Want dan kan ik je daarna ff bellen of mailen voor de dingen van school.
    Nog heel veel plezier daar he :D.

    Groetjes, liefs Loes.

  • 08 December 2007 - 22:18

    Fam Gennotte :

    Hallo Tessa,
    Geweldig hoe jij klaarstaat voor de kinderen in Kenia, maar ook voor onze kinderen van Porta Mosana. Zij doen mede dankzij jou een ervaring op, die ze voor de rest van hun leven bij zal blijven. Jouw enthousiaste verhalen zijn ontzettend leuk om te lezen, en wat leuk dat jij ook (net als wij als ouders) trots bent op onze kinderen. Wij zijn benieuwd naar alle verhalen en foto,s

    Dankjewel, en ga zo door he,
    groetjes en tot ziens
    Michel en Paula Gennotte (ouders van Marcel


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Salama! In Juli en Augustus 2006 heb ik voor het eerst in mijn vakantie vrijwilligerswerk gedaan in een weeshuis in Thika, Kenya. Dit is mij zo goed bevallen dat ik besloten heb terug te gaan en ditmaal voor langere tijd. Ik wilde mijn eigen weeshuis opstarten. Zo gezegd zo gedaan, in feb 2006 was het Upendo Children's Centre geboren! Er wonen momenteel 25 kids, voor meer informatie check www.upendocentre.org Momenteel pendel ik tussen Nederland en Kenya. Op mijn website kun je al mijn belevenissen volgen. Voor foto's moet je zijn op www.tessajanssen.com Liefs Tessa

Actief sinds 09 Juni 2006
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 120089

Voorgaande reizen:

10 Juli 2006 - 30 November -0001

Kenia

Landen bezocht: