Back at Upendo!!! - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Tessa Janssen - WaarBenJij.nu Back at Upendo!!! - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Tessa Janssen - WaarBenJij.nu

Back at Upendo!!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tessa

19 Augustus 2008 | Kenia, Nyeri

Lieve allemaal!

Eindelijk weer een berichtje vanuit het mooie Kenia!!!! We zijn pas een paar daagjes verder maar wat is er al weer veel gebeurd en gedaan, tijd vliegt hier echt!!

Na een zeer turbulente vlucht, kwam ik zaterdagmiddag aan in Nairobi. Heerlijk om weer 'thuis' te zijn! Jackson kwam me ophalen vh vliegveld waarna we naar Thika zijn gereden. Danielle was daar ook al dus samen even Thika in. In de supermarkt, op straat, bij de taxi', overal "Tessa, you are back!!!!' zo gaaf, iedereen herkent me nog en is zo vrolijk, wat een heerlijk gevoel.

Toen naar CRC, het kindertehuis waar alles begonnen is 2jaar geleden. De laatste keer dat ik hier was was in december 2007 maar ook hier werd ik met open armen ontvangen, kids vlogen me van alle kanten om de hals, ik leek wel een levend klimtoestel, zo gaaf, echt kriebels in mijn buik, dit gevoel is nog beter dan verliefdheid!!!

's Avonds afgesproken met Eleanor, de engelse directrice van het straatkids project. Haar geef ik altijd het kostschoolgeld voor mijn favo ex-straatjochie David Kimani. David gaat nl nu naar boardingschool en doet het ongeloooflijk goed, is zelfs al een klas hoger geplaatst!!! David zag ik een dagje later, zondagochtend super om hem te ien en hij was gegroeid, niet normaal, is gewoon groter dan mij nu, hahaha!

Toen dan eindelijk naar Upendo. mijn eigen huis. Wat was het fantastisch de kids weer te zien en wat waren er veel, 7 nieuwe kids die ik nog nooit ontmoet had. Ze waren allemaal zo lief en zo heerlijk aanhankelijk, bedolven onder kusjes en knuffels, mijn dag kon niet meer stuk. Ik had van vrienden en collega's kleding en speelgoed mee dat met open armen werd ontvangen, dit zullen jullie op de foto's kunnen zien, iedereen hartelijk bedankt!!!!!!

Gisteren heb ik met danielle de hele supermarkt leeggekocht, allemaal spullen voor Upendo, Danielle had nl heel veel sponsorged opgehaald, echt top!!!! Bedden, matrassen, keukengerei, echt vanalles!!!!

Aangezien ik nu 20 kids in mijn huis heb was de gewone auto niet meer groot genoeg.... dus.... tijd voor een echte Upendo-matatu!!!!!!! Deze hebben we dan ook gekocht, helemaal echt bij de advocaat en alles, en vandaag met alle kids samen geverfd en gepimpt, zo cool, hahaha, heb gewoon mijn eigen gepimpte volswagenbus!!!!!!!! Kids blij, ik blij, wat eenn dag!!!

Nu weer snel naar Upendo, etenstijd!!!!!

Ik zal snel met meer verhalen komen,

Lisfs uit Kenia, Tessa

  • 19 Augustus 2008 - 18:52

    Miriam:

    Wat fijn voor je om weer te kunnen knuffelen met al die lieve kinderen.
    Geniet ervan.

    Liefs Miriam

  • 19 Augustus 2008 - 20:46

    Saskia:

    Tes!!! Lieverd, je bent weer thuis...mhh dit is ook je thuis hoor..hihi
    ik heb je gesmst maar is mss niet aangekomen, maar goed om te weten dat je er bent en het naar je zin hebt!! Kus kus

  • 20 Augustus 2008 - 20:58

    Laura:

    Heej Tessa,
    Echt leuk om te horen dat alles goed is in Kenya! En een superleuk idee van die matatu pimpen die wil ik echt wel eens zien.
    Maar dat duurt jammergenoeg nog wel even, Maar geef iedereen een dikke knuffel !!
    Xx Lauratje

  • 21 Augustus 2008 - 09:15

    Angela:

    Heeii Tessa,
    Zo te horen heb je het weer helemaal naar je zin!
    Super dat de kids blij waren met alle cadeau's!
    Ben zo benieuwd naar de foto's!
    Geniet er nog van
    Kus Angela

  • 24 Augustus 2008 - 14:07

    Angelique Dethmers:

    Goed te lezen dat alles goed gaat daar.
    Nog heel veel plezier en knuffels voor iedereen.

    Lique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Salama! In Juli en Augustus 2006 heb ik voor het eerst in mijn vakantie vrijwilligerswerk gedaan in een weeshuis in Thika, Kenya. Dit is mij zo goed bevallen dat ik besloten heb terug te gaan en ditmaal voor langere tijd. Ik wilde mijn eigen weeshuis opstarten. Zo gezegd zo gedaan, in feb 2006 was het Upendo Children's Centre geboren! Er wonen momenteel 25 kids, voor meer informatie check www.upendocentre.org Momenteel pendel ik tussen Nederland en Kenya. Op mijn website kun je al mijn belevenissen volgen. Voor foto's moet je zijn op www.tessajanssen.com Liefs Tessa

Actief sinds 09 Juni 2006
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 120020

Voorgaande reizen:

10 Juli 2006 - 30 November -0001

Kenia

Landen bezocht: