Mzungus gaan ook black, wel met schoenpoets! - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Tessa Janssen - WaarBenJij.nu Mzungus gaan ook black, wel met schoenpoets! - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Tessa Janssen - WaarBenJij.nu

Mzungus gaan ook black, wel met schoenpoets!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tessa

07 December 2007 | Kenia, Nyeri

Lieve allemaal!

Eigenlijk zou ik op dit moment boven de oceaan moeten vliegen op weg naar ons koude kikkerlandje waar de Sint en zijn pieten alweer door de kerstman verdreven zijn! Ik zit echter nog steeds in het warme Kenia achter een te trage pc, heb mijn ticket (voor de verandering!!!) maar weer eens omgeboekt, haha! Kom nu zondagavond thuis, ipv vandaag, had gewoon nog te veel te doen hier....

De sint en zijn pieten zijn hier trouwens ook geweest, zo gaaf, de kids van Porta waren, compleet in outfit met grote zak kado's, naar Upendo gekomen om hier mijn kids te verassen. Echt grappig en leuk om te zien en ook hebben de volwassen kenianen zich bescheurd om de met schoenpoets zwart geverfde gezichten van de pieten, rare Mzungus!!!!

Vandaag een heftige ochtend gehad trouwens, met 5 leerlingen naar het ziekenhuis gegaan om hier de kinderen kadootjes te geven en om te zien hoe een ziekenhuis hier eruit ziet. Vele kids, en ook wij begeleiders moesten af en toe een traantje wegpinken bij het zien van al die te kleine babietjes in een grote als couveuse ingerichte hete kamer, allemaal hangend in mandjes waar wij thuis onze sokken in oppbergen, bizar... Ook weer 2 jongetjes die waren achtergelaten, hopelijk kan ik deze ook via de DCO (kinderbescherming) toegewezen krijgen, we gaan morgenvroeg ons best doen, blijft moeilijk om te zien...

Ik moet er weer vandoor, maar een kort berichtje ditmaal, zal bij thuiskomst uitvoeriger alles beschrijven, ditmaal met een mooie documentaire erbij, die Oscar gemaakt heeft.

Tot zondag!

Liefs |Tessa

  • 07 December 2007 - 18:24

    Ton,Edith Jeukens:

    Beste Tessa, mogen wij de ouders van Kevin Jou hartelijk bedanken voor deze mooie en leerzame dagen en ook waar op de mensen daar de kinderen zo gast vrij hebben ontvangen, wij hopen dat het zowel voor de kids en voor de begeleiders een ervaring is geweest om nooooooooooooooooit te vergeten.
    Wij hebben met smart elke keer de verhalen gelezen wat ze daar allemaal meegemaakt hebben en dat dit een goede plek krijgt in hun geheugen nog maals bedankt.

    Ps,
    We blijven je natuurlijk volgen met wat je daar allemaal doet en zullen je daar in ook natuurlijk in steunen,dikke knuffels aan kinderen van Upendo.

    Groetjes Edith en Ton Jeukens.

  • 08 December 2007 - 15:07

    Marieke:

    Ik had niet anders verwacht, dan dat je langer zou blijven. Super wat je allemaal gedaan hebt. Geef de kids nog een grote knuffel van me.

    Marieke

  • 09 December 2007 - 22:07

    Marjo Hartmann:

    Lieve Tessa,
    geweldig wat je betekent voor de kinderen in Nyeri en geweldig dat dank zij jou, onze kinderen zo een onvergetelijke levenservaring hebben opgedaan...to make the world a better place. Ik weet zeker dat onze Guy nog lang zal nagenieten. Bedankt.

    Groetjes Henny en Marjo Hartmann

  • 10 Januari 2008 - 12:45

    Tom Jussen:

    Tom Jussen10 Jan 2008 13:44 uurHallo Tessa, vandaag las ik je artikel in het onderons, aangezien ik zelf veel reis en graag betrokken raak met de lokale bevolking sprak het artikel em erg aan. Goed en zinvol werk dat je doet!
    Puur per toeval kom ik nu op je site, ik was op zoek naar iets van de Oscar uitreikingen en toen kwam jouw site ook naar voren. Wel erg veel toeval dus ik denk post meteen een berichtje. Keep up the good work!!!!!!

  • 21 Januari 2008 - 13:45

    Nadia:

    Hoi Tessa,

    Radio FunX is een jongerenzender in Nederland. Iedere dag hebben wij een rubriek waarin we met een Nederlander in het buitenland bellen om te vragen wat daar het nieuws is en ook om te horen hoe het is om buiten Nederland te wonen. Voor de uitzending van vandaag ben ik hard op zoek naar iemand in Kenia, naar aanleiding van de onrusten daar de afgelopen tijd. Het gaat om een telefonisch gesprek van ongeveer 5 minuutjes. Het zal dan gaan over de onrust en wat jij daarvan meeekrijgt. Maar vooral ook hoe het jou bevalt in Kenia en wat je daar doet.
    Het gesprek is vanavond om 18:10u. Ik hoor graag van je of je dit leuk lijkt. Mocht je nog meer info willen, dan hoor ik dat graag.
    Alvast heel erg bedankt.

    Groetjes, Nadia
    nadia@funx.nl

  • 03 Juni 2008 - 13:20

    Veronique:

    Heey Tessa!
    ik heb je al lang niet meer gesproken, hoe gaat het met je?
    Zaterdag heeft Laurence e nog gebeld: alles ging goed! gelukkig maar!
    hopelijk hoor ik ook snel weer iets van Jackson en de rest van de kids.
    heb je al plannen wanneer je terug gaat?

    Groetjes en een dikke knuffel, Veronique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Salama! In Juli en Augustus 2006 heb ik voor het eerst in mijn vakantie vrijwilligerswerk gedaan in een weeshuis in Thika, Kenya. Dit is mij zo goed bevallen dat ik besloten heb terug te gaan en ditmaal voor langere tijd. Ik wilde mijn eigen weeshuis opstarten. Zo gezegd zo gedaan, in feb 2006 was het Upendo Children's Centre geboren! Er wonen momenteel 25 kids, voor meer informatie check www.upendocentre.org Momenteel pendel ik tussen Nederland en Kenya. Op mijn website kun je al mijn belevenissen volgen. Voor foto's moet je zijn op www.tessajanssen.com Liefs Tessa

Actief sinds 09 Juni 2006
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 120096

Voorgaande reizen:

10 Juli 2006 - 30 November -0001

Kenia

Landen bezocht: