Ik wil blijven!!!!!! - Reisverslag uit Thika, Kenia van Tessa Janssen - WaarBenJij.nu Ik wil blijven!!!!!! - Reisverslag uit Thika, Kenia van Tessa Janssen - WaarBenJij.nu

Ik wil blijven!!!!!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tessa

10 Augustus 2006 | Kenia, Thika

Zoals jullie aan de titel kunnen zien heb ik het hier te goed naar mijn zin om richting Nederland terug te keren.... Sorry als ik nu mensen kwets, papa, mama, David, lieve vriendinnetjes en familie... natuurlijk mis ik jullie allemaal enorm maar er is hier gewoon zoveel nuttig werk te doen dat naar huis gaan, na zo'n korte tijd niet echt makkelijk is. Ik ben hier nl. nog lang niet klaar! Maar wat niet is kan nog komen, als alles goed gaat kom ik gewoon terug, ik kan al bij een aantal projecten zo aan de slag voor een aantal maanden als ik zou willen... gaan jullie gewoon allemaal lekker mee zodat ik jullie niet hoef te missen!!!!

Klinkt wel grappig natuurlijk maar voel me serieus al een paar dagen rot om het feit dat ik morgenavond in het vliegtuig terug naar huis zit. Ik verheug me er natuurlijk wel enorm op iedereen van wie ik zoveel houd weer te zien, en in mijn armen te sluiten.
Maar het achterlaten van mijn 18 schatjes is heel moeilijk, weet nu al dat het afscheid heel moeilijk zal worden.

Maar nu nog even wat leuks!!!
Gisteren zijn we met de kids naar Bluepost geweest, met z'n alle 18 kids en 3 vrijwilligsters, in de matatu! Net een schoolreisje, lekker luidkeels zingen en schreeuwen en hobbel de hobbel naar bluepost! Daar hebben de kids weer heerlijk gespeeld op de wip, schommel (ja Jelle, die is er gelukkig ook!!!) en de draaimolen. We hadden cakejes en snoep gekocht en dat heerlijk opgepeuzeld onder het genot van een soda. De kids genieten dus wij ook. Alleen erg vermoeiend, krijg een groot respect voor de moeders van vroeger met de grote gezinnen! Dus oma, respect voor u!

Vandaag gaan we naar de constructionsite waar ik en boompje (sinaasappelboom, blijf natuurlijk een Nederlandse, oranje boven!!) ga planten op het nieuwe terrein van CRC. Daarna ga ik al beginnen met inpakken want morgenmiddag ga ik richting vliegveld... ....hoewel, misschien blijf ik nog een paar daagjes langer, sta nl. op de reservelijst van de vliegmaatschappij om een paar dagen later te gaan, maar de wachtlijst zal waarschijnlijk een wachtlijst blijven, tot nu toe nl. nog geen vrije plaatsen. Achja, ik moet toch eens naar huis...!!!!

Lieve allemaal, bedankt voor jullie interesse, sponsoring en lieve berichtjes! Ik zie jullie snel!!!

Veel liefs Tessa

  • 10 Augustus 2006 - 09:30

    Anouk (a.k.a. Loek):

    TESSAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
    Je mag niet weg gaan! Ik leg een wielklem om het vliegtuig, zeg dat er een bom inzit en hou je lekker hier! Jij bent mijn zuurstof (en die heb ik nodig et al die uitlaatgassen hier...).
    Als je echt MOET gaan, kom terug! Ik heb nog een safari en Mombasa tegoed van je!
    Kussies!




























































  • 10 Augustus 2006 - 13:11

    Noux:

    Deze stomme doos leest nu pas voor het eerst al je berichten. Ik wist helemaal niet van deze site. Tess klinkt allemaal helemaal geweldig! Maar kan niet wachten om het allemaal in levende lijven van je te horen! Respect voor al je werk daar en dikke kus, Noux

  • 10 Augustus 2006 - 14:28

    Moniek (Ambras):

    Hoi Tessa!
    Beetje late reactie, maar ik was de site vergeten. Echt geweldig om al die verhalen te lezen. Tot snel weer bij Ambras.
    Groetjes Moniek

  • 12 Augustus 2006 - 22:19

    Miloek:

    He Tess,
    ben je alweer veilig geland in NL? Hopelijk heb je geen last gehad van vertragingen op je thuisreis!! Heel veel groetjes, Miloek

  • 15 Augustus 2006 - 21:02

    Decibel!:

    Glad to see you're enjoying Kenya, assuming I'm understanding this correctly. :)

    Now... to see if this button here does what I think it does...

  • 20 Augustus 2006 - 17:39

    Maria Janssen:

    Fijn dat we je kunnen volgen op je reis in Kenya! Geweldig wat je daar doet en meemaakt. We nemen een hele grote pet voor je af.....
    Jan en Maria oet Eèsjde

  • 21 Augustus 2006 - 11:15

    Patrick(vliegtuig Heenreis):

    Leuk te lezen dat het een zeer toffe ervaring is geweest. je komt nog wel eens terug. Afrika laat je nooit meer los! Het allerbeste en veel geluk in je toekomst

    Patrick

  • 24 Augustus 2006 - 11:24

    Rowan:

    wilt u verkering met mij ??

  • 01 September 2006 - 09:38

    Dirkje En Claire Van 1C (Engels):

    Hallo Tessa,
    Dirkje en Claire vonden het leuke foto's soms schrokken we een beetje van de foto's maar we vonden ze wel mooi
    en leuk maar zo te zien is er ook veel Armoede!
    wij hopen dat u nog lang onze Juffrouw van Engels blijft! en als u terug gaat veel plezier !

    Groetjes Dirkje en Claire

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Salama! In Juli en Augustus 2006 heb ik voor het eerst in mijn vakantie vrijwilligerswerk gedaan in een weeshuis in Thika, Kenya. Dit is mij zo goed bevallen dat ik besloten heb terug te gaan en ditmaal voor langere tijd. Ik wilde mijn eigen weeshuis opstarten. Zo gezegd zo gedaan, in feb 2006 was het Upendo Children's Centre geboren! Er wonen momenteel 25 kids, voor meer informatie check www.upendocentre.org Momenteel pendel ik tussen Nederland en Kenya. Op mijn website kun je al mijn belevenissen volgen. Voor foto's moet je zijn op www.tessajanssen.com Liefs Tessa

Actief sinds 09 Juni 2006
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 120009

Voorgaande reizen:

10 Juli 2006 - 30 November -0001

Kenia

Landen bezocht: